حملات هکری کار ما نیست

۲۳م اسفند ،

فاوانیوز:  چین مدعی است از اینترنت سالم، امن و آزاد حمایت می‌کند.

چین ادعاهای آمریکا مبنی بر دست داشتن ارتش این کشور در حملات الکترونیکی و هکری به پایگاه اینترنتی‌های وابسته به آمریکا و دیگر اهداف خارجی را رد کرد و خواستار همکاری بین‌المللی بیشتر برای نظارت بر اینترنت شد.

یانگ جیه‌چی، وزیر امور خارجه چین، این اتهامات را جوسازی‌هایی با انگیزه سیاسی توصیف کرد.

به گزارش فاوانیوز به نقالایتنا به نقل از الجزیره، چندی پیش یک شرکت آمریکایی امنیت سایبری به نام ماندیانت، در گزارش مفصلی اعلام کرد که حملات هکرها از یک واحد نظامی چین که در شهر شانگهای مستقر است، هدایت می‌شود.

در گزارش این شرکت تصریح شده که هکرهای اینترنتی که «توسط ارتش چین حمایت می‌شوند» به شبکه‌های خارجی نفوذ کرده و مقدار هنگفتی از داده‌های شرکت‌های آمریکایی و دیگر نهادها را به سرقت برده‌اند.

وزیر امور خارجه چین در پاسخ گفت: کسی که بخواهد برای نیل به اهداف سیاسی، داستان‌سرایی کند، نمی‌تواند دیگران را تخطئه نماید و یا خودش را تبرئه سازد.

وی که در حاشیه جلسه سالانه پارلمان چین، در یک نشست مطبوعاتی سخن می‌گفت ابراز امیدواری کرد که طرف‌های مرتبط، این اتهامات و ادعاهای غیرمسئولانه را متوقف سازند.

یانگ جیه‌چی تاکید کرد که چین از تدوین قوانین بین‌المللی زیر نظر سازمان ملل متحد برای این که فضای اینترنت سالم، امن و آزاد بماند، حمایت می‌کند.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.