حمله به غزه، پرواز در جنوب لبنان

تل‌آویو بعد از ورود هواپیمای بدون سرنشین به‌دنبال تلافی است

جهان > خاورمیانه– گروه بین‌الملل:
یک روز بعد از سخنان وزیر دفاع رژیم صهیونیستی که سراسیمه از نفوذ یک هواپیمای بدون سرنشین به چتر دفاع هوایی این رژیم، وعده تلافی داد، غزه بار دیگر هدف حمله قرار گرفت.

دیروز همزمان با پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ارتفاعی پایین در حریم هوایی جنوب لبنان، جنگنده‌های دیگر این رژیم جنوب نوار غزه را بمباران کرده و یک نفر را شهید و شماری دیگر را زخمی کردند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مسئول محلی فلسطینی در نوار غزه تأکید کرد که در پی حمله شامگاه یکشنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب این باریکه، دست‌کم یک نفر شهید و۱۰نفر دیگر ازجمله پنج کودک زخمی شدند که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

در همین حال، شاهدان عینی با اشاره به اینکه یک هواپیمای تجسسی اسرائیلی یک موتورسیکلت را در کوی برزیل در رفح هدف قرار داد، تأکید کردند که یکی از دو نفر هدف قرار گرفته، از اعضای کمیته‌های مقاومت مردمی بوده است.در نخستین واکنش به این حمله هوایی، شاخه نظامی جنبش حماس دیروز اعلام کرد که با همکاری شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، در پاسخ به جنایات مستمر اسرائیل، موشک‌هایی را به سوی اراضی اشغالی شلیک کرده است.

در همین حال، سامی ابو زهری سخنگوی حماس با اشاره به شلیک موشک به اراضی اشغالی تأکید کرد که این اقدام در واکنش به حملات اسرائیل صورت گرفت و هیچ آرامش پنهان یا علنی میان حماس و اسرائیل وجود ندارد.وی تأکید کرد که آرامش برقرارشده طی ماه‌های گذشته صرفا تاکتیک‌هایی بوده که توسط گروه‌های مبارز فلسطینی مطابق با مصالح ملی اتخاذ شده و به‌معنای برقراری آرامش با طرف اسرائیلی نیست.در همین حال، شبکه خبری المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی بامداد دیروز ۴۰خمپاره به سوی شهرک‌های یهودی نشین در النقب شلیک شده است.

همزمان با این حملات هوایی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان را هم نقض کرده، در ارتفاعی پایین در آسمان این کشور پرواز کردند.خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه شب ضمن پرواز در آسمان جنوب کشور، دیوارهای صوتی را شکستند و در ارتفاعی پایین بر فراز نبطیه، اقلیم الفتاح، خیام و مرجعیون به پرواز درآمدند.

اما درحالی‌که مقام‌های رژیم صهیونیستی از هرگونه اظهارنظر درباره نقض حریم هوایی لبنان خودداری کردند، در مقابل، اعلام کردند که به پرواز هواپیمای بی‌سرنشین بر فراز فلسطین واکنش نشان خواهند داد. این مقامات هنوز درباره چگونگی واکنش به این اقدام اظهارنظری نکرده‌اند و تنها حزب‌الله لبنان را به انجام آن متهم کرده‌اند. این نخستین بار طی شش سال گذشته است که چنین هواپیمایی بر فراز اراضی اشغالی به پرواز درمی‌آید.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.