حمله به پادگان اشرف عصاره بغض مردم عراق از عملکرد منافقین بود/ ترس و کشتار؛ ارمغان منافقین برای عراقیها

فروردین ۱۴۰۳

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات حمله به پادگان اشرف عصاره و فشرده بغض مردم عراق از استقرار و عملکرد سازمان مجاهدین خلق در عراق بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب(شنبه) گفت: آمریکایی ها به این واقف شده اند که فصل مداخلات مستقیم و اشغالهای سرزمینی به پایان رسیده است.

وی افزود: این به سبب ناکامی های فراوان آمریکا در اشغال عراق و افغانستان بوده و متوجه شدن که مداخله نظامی سنگین پاسخ نمی دهد و  نشان می دهد که فصل تغییر استراتژی فرارسیده است.

سردار سلامی ادامه داد: آمریکا برای کاهش هزینه های جنگ و برای اینکه اقتصادش از هم فرونپاشد و ارتش این کشور تحت تاثیر اسن مداخلات به فرسایش روحی و سخت افزاری نرسد و هیمنه این کشور دچار خدشه نشود، در راهبردهای خود چرخشی بوجود آورده که این چرخش راهبرد استفاده از گروههای تروریستی نیابتی است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران اظهار داشت: با حذف گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروهکهای تروریستی ، آمریکا به این گروه آزادی عمل داده که بتواند در ذیل استراتژی آمریکا در جهان اسلام عمل کند.

وی اضافه کرد: هم مفهوم قدرت تغییر کرده و هم محیط دچار تغیر شده و هم استراتژیهای ناقص آمریکا سبب تولید روندهای تازه شده و حوادث منطقه روندهای تازهی است که آمریکا می خواهد تولید کند.

سلامی ادامه داد: آمریکایی ها از مداخله زمینی تغییر جهت دادند و عدم توازن و عدم برابری قوا در زمین را با استفاده از قدرت موشکی می خواهند تغییر دهند. اتفاقی که ممکن است در سوریه بیفتد تابع همین ضابطه عملیاتی است که آنها با عجز از اقدام زمینی می خواهند با استفاده از یک سناریوی تصنعی با استفاه از بمباران موشکی این عدم توازن را جبران کنند.

وی گفت: گروههای تروریستی در فضاهای مختلفی شکل می گیرند ولی چون به فضاهای حیاتی برای بقا نیاز دارند معمولا یک مکمل استراتژِیک پیدا می کنند و تلاش دارند در دامنه راهبردهای قدرتهای بزرگ عمل کنند تا به اهدافشان برسند یعنی یک نوع اشتراک منافع بین گروههای تروریستی از طرفی و یک نیاز برای ادامه حیات و یک اشتراک منافع قدرتهای بزرگ برای به کارگیری اینها پیدا می گردد، نقطه تلاقی قدرتهای بزرگ با گروههای تروریستی وضعیتی است که امروز ملاحظه می کنیم.

سلامی ادامه داد: ظرفیت جنگهای کلاسیک و بکارگیری ارتشهای بزرگ تمام شده است. دولتها قادر به تحمل جنگهای کلاسیک نیستند.

 وی افزود: حافظه تاریخی ملتها هرگر خاطرات تلخ و شیرین ، جنایتها و خدمات را از یاد نخواهند برد. به همین سبب بسیاری از واقعیتها ریشه در واقعیتهای قبل دارد ، همه تحولات امروز ریشه های دور و نزدیکی در حقایق قبل دارد.

سردار سلامی بیان داشت: همین اتفاق هفته قبل در پادگان اشرف دارای اهمیت راهبردی وسیع در تحولات آینده منطقه خواهد بود و ابعاد عظیمی دارد که به سبب تحت تاثیرقرارگرفتن حمله احتمالی به سوریه فرصت ظهور نداشت، اتفاق حمله جوانان عراقی به اردوگاه اشرف و کشته شدن تعدادی از کادرهای اصلی و شورای رهبری این گروهک بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: شاید بتوان گفت که تاثیر راهبردی این عملیات بر ادامه حیات منافقین بسیار بیشتر از تاثیر عملیات مرصاد است هرچند حجم این عملیات کمتر از عملیات مرصاد بود، این عملیات عصاره و فشرده بغض مردم عراق از استقرار و عملکرد سازمان مجاهدین خلق در عراق بود.

وی ادامه داد: از آغاز حضور منافقین در عراق تا امروز هیچ لحظه و روزی نبوده که ارمغان منافقین برای مردم عراق کشتار، ترس  آوارگی، یتیم شدن فرزندان عراقی نباشد، این گروهک تاریخ آلوده و ننگ آور و کریهی را برای مردم عراق ایجاد کرد و اوج این خباثتها در حق مردم عراق سرکوب قیام شعبانیه بود که بعد از حمله به کویت صورت گرفت.

 سردار سلامی گفت: منافقین خاطره بسیار تلخ  غم انگیزی را در صحنه اجتماعی عراق به جا گذاشتند که هنوز عوارض آن خانواده های عراقی را تحت تاثیر خود قرار داده که تا به امروز ادامه دارد. آنها در انفجارهای عراق و کشتار مردم این کشور نقش اول را دارند، در درگیریها ی فرقه ای و تضعیف دولت منطقه ای و برهم زدن رابطه با همسایگان نقش اساسی دارند.

این خبر تکمیل می گردد…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.