حمله خروس‌های آبی به ماتادورها/ شانس قهرمان برای صعود بیشتر است

خبرگزاری آریا – دیدار دو تیم فوتبال اسپانیا و فرانسه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا شنبه شب در اوکراین برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، تیم ملی فوتبال اسپانیا شنبه شب ساعت ۲۳:۱۵ در دونباس آره‌نا شهر دونتسک اوکراین با قضاوت نیکولا ریزولی ایتالیایی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا به مصاف فرانسه خواهد رفت.
ماتادورها با ۲ پیروزی مقابل کرواسی و ایرلند و یک تساوی مقابل ایتالیا با ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه سوم به جمع ۸ تیم پایانی راه یافتند.
در حالی که فرانسه با تنها ۴ امتیاز از ۳ بازی به عنوان تیم دوم گروه چهارم حریف اسپانیا شد. این تیم در اولین بازی خود به تساوی یک بر یک مقابل انگلیس دست یافت و در دومین بازی موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر اوکراین را شکست دهد؛ فرانسه در آخرین بازی خود با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب سوئد شد.
اسپانیا در حالی پا به میدان مسابقه خواهد گذاشت که پس از شکست در اولین بازی مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۰ مقابل سوئیس تاکنون شکست نخورده است و رکورد ۱۷ بازی بدون شکست را در کارنامه دارد.
این دو تیم تاکنون ۳۰ بار مقابل هم به میدان رفته‌اند که سهم قرمزپوشان ۱۳ برد، ۶ تساوی و یازده شکست بوده است؛ در حالی که اسپانیایی‌ها هنوز نتوانسته‌اند در دیدارهای رسمی فرانسه را شکست دهند.
فرانسوی‌ها پس از شکست برابر سوئد در رختکن با یکدیگر درگیری لفظی داشتند و از این رو به نظر می‌رسد که این تیم از لحاظ روانی کمی آشفته باشد. علاوه بر این حضور سمیر نصری و فرانک ریبری به دلیل مصدومیت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ در حالی که اسپانیایی‌ها با ترکیب کامل و بدون مصدوم و محروم به نبرد خروس‌ها خواهند آمد.
همچنین باید اشاره کرد که شاگردان دل بوسکه در هر ۳ بازی مرحله گروهی جایزه بهترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داده‌اند. اینیستا در بازی مقابل ایتالیا و کرواسی و فرناندو تورس در بازی مقابل ایرلند به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شده‌اند.
همچنین ژاوی هرناندز توانست با رد و بدل کردن ۱۳۶ پاس در بازی با ایرلند که ۱۲۷ پاس آن صحیح بود، رکورد رونالد کومن از هلند با ۱۱۷ پاس در بازی مقابل دانمارک (۱۹۹۲) را بشکند.
پیروزی ۴ بر صفر ماتادورها بهترین نتیجه‌ای بوده که آنها تاکنون توانسته‌اند در این رقابت‌ها کسب کنند. پیش از این پیروزی ۳ بر صفر مقابل روسیه در یورو ۲۰۰۸ بهترین نتیجه این تیم به شمار می‌رفت.
اسپانیا قهرمانی یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی ۲۰۱۰ را در کارنامه دارد و در صورت قهرمانی در این مسابقات به عنوان تنها تیمی که توانسته ۳ قهرمانی پیاپی کسب کند، شناخته خواهد شد.
همچنین بسیاری از کارشناسان و فوتبال دوستان، اسپانیا را یکی از فینالیست‌های این رقابت‌های می‌دانند و به نظر می‌رسد شاگردان بلان کار سختی در بازی شنبه‌شب پیش‌رو داشته باشند.
رویارویی‌های رسمی و مهم دو تیم به شرح زیر است:

جام جهانی ۲۰۰۶:
مرحله یک‌هشتم نهایی: فرانسه ۳ – اسپانیا یک

یورو ۲۰۰۰:
مرحله یک‌چهارم نهایی: فرانسه ۲- اسپانیا یک

یورو ۱۹۹۶:
مرحله گروهی: فرانسه یک- اسپانیا یک

مقدماتی یورو ۱۹۹۲:

اسپانیا یک- فرانسه ۲
فرانسه ۳- اسپانیا یک

قهرمانی اروپا ۱۹۸۴:
فینال: فرانسه ۲- اسپانیا صفر


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.