حمله خمپاره ای تروریستها به اردوگاه فلسطینی نشین یرموک

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

کمیته های مردمی مستقر در اردوگاه فلسطینی نشین یرموک در جنوب شهر دمشق در بیانیه ای از حمله شورشیان مسلح به این اردوگاه و تیراندازی به طرف مردم خبردادند.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر از دمشق، این تشکل که حمایت از اهالی اردوگاه یرموک را بر عهده دارد، در بیانیه اش افزود، این حمله ناجوانمردانه تروریستهای مسلح که از آنها به عنوان مزدوران موساد صهیونیستی نام برد، وقتی صورت گرفت که اهالی این اردوگاه از همکاری با آنها خوددرای نمودند و تلاش امروز تروریستها برای نفوذ به داخل اردوگاه به بن بست رسید.
برپایه این بیانیه، شورشیان مسلح هم اکنون با خمپاره خانه های اهالی بی دفاع ساکن اردوگاه ها را هدف قرار می دهند.
گفتنی است، حمله شورشیان مسلح به اردوگاه فلسطینی نشین یرموک در حالی صورت گرفت که تروریستها به تازگی از تشکیل گروهی به نام «عاصفه» خبر دادند و مدعی می باشند این تشکل شماری از جوانان فلسطینی را جذب نموده است.
کمیته های مردمی در اردوگاه فلسطینی نشین در سوریه در ادامه بیانیه خود تاکید نمودند فلسطینان مقیم سوریه هرگز با تروریستها که به کشورشان خیانت نمودند و در خدمت برنامه های استکبار آمریکائی درآمدند، همدست نخواهند شد و همچنان به نظام سیاسی حاکم در سوریه و مردم این کشور وفادار خواهند بود.
گفتنی است، در پی اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ بدست گروه های صهیونیستی تروریست و همچنین پس از جنگ شش روزه ژوئن سال ۱۹۶۷، شمار بسیاری از فلسطینیان از خانه و کاشانه خود آواره شدند و به سوریه و سایر کشورهای همسایه فلسطینی پناه بردند که هم اکنون آمارشان در سوریه بالغ بر ششصد هزار نفر برآورد می گردد.
این تعداد از فلسطینیان در سیزده اردوگاه در حومه شهرهای بزرگ سوریه از جمله دمشق، حمص و حلب سکونت دارند و هم اکنون این اردوگاه ها با بافت شهرها ادغام شده است.
 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.