حمله دموکرات ها به ثروت و شعار های انتخاباتی رامنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کمپین انتخاباتی اوباما و دموکرات ها از رامنی خواسته اند تا اسناد مالیاتی خود را منتشر کند. همچنین دموکرات ها دارایی ها خارجی میت رامنی را زیر سوال برده اند.

دموکرات ها، معتقد هستند که رامنی فردی مرفه و ثروتمند است. کمپین انتخاباتی اوباما با اشاره به دارایی های خارجی میت رامنی تلاش می کنند وی را فردی بی خبر از وضعیت طبقه متوسط و فقیر جامعه نشان دهند.

دبی واسرمن، رئیس کمیته  ملی حزب دموکرات، در برنامه تلویزیونی فاکس نیوز ساندی از میت رامنی خواسته اسناد مالیاتی چند سال اخیر خود را منتشر کند زیرا در چند ماه اخیر گزارشات مشکوکی در این باره منتشر شده است. واسرمن بر اساس این گزارشات مدعی شده است رامنی در جزایر کیمن سرمایه گذاری هایی پنهان دارد، که این سرمایه گذاری های چیزی شبیه حساب های بانکی سوئیسی هستند.

واسرمن با مطرح کردن این سوال که چرا یک تاجر آمریکایی به حساب بانکی در سوئیس و سرمایه گذاری پنهان نیاز دارد به انتقاد از نامرد حزب جمهوری خواه پرداخت.

دیک دوربین، سناتور ایلنوی، در این باره به سی بی اس گفته است: “داشتن حساب بانکی در سوئیس به این معنی است که یا شما به دنبال پنهان کاری هستید و یا اینکه اعتقاد دارید فرانک سوئیس از دلار آمریکا معتبر تر است.”

همچنین رابرت گیبس مشاور کمپین انتخاباتی اوباما در مصاحبه ای با سی ان ان از رامنی خواسته است اسناد مربوط به پرداخت های مالیاتی خود  منتشر کند، زیرا اسنادی دال بر عدم قانون شکنی رامنی وجود ندارد.

گیبس افزوده است چگونه شعار انتخاباتی رامنی “باور به آمریکا” است ولی تجارت او در جزایر برمودا و سرمایه گذاری در خارج خاک آمریکا.

رویترز به نقل از اسوشیتدپرس می نویسد رامنی با سرمایه گذاری در یک شرکت خارجی مستقر در جزایر برمودا ثروت خود را افزوده است اما این دارایی ها حاصل از این سرمایه گذاری خارجی طی ۱۵ سال گذشته توسط رامنی به مراجع ایالتی یا فدرال گزارش نشده است.

میت رامنی یک از ثروتمند ترین افرادی است که تا کنون نامزد تصدی پست ریاست جمهوری آمریکا شده است. ارزش دارایی های خالص رامنی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

کمپین انتخاباتی میت رامنی این اتهامات را رد کرده است و اعلام داشته است رامنی هیچ گونه مشکل مالیاتی ندارد.

همچنین کمپین انتخاباتی رامنی اظهارات دموکرات ها را حمله شخصیتی منزجرکننده به میت رامنی نامیده است و افزوده است اوباما پس از اینکه موفق نشده است وضعیت اشتغال را بهبود ببخشد اکنون قصد دارد جامعه آمریکا را از ناتوانی خود در انجام وظیفه منحرف کند.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر دو حزب تلاش می کنند تا نامزد حزب مقابل را مرفه و دور از مردم عادی آمریکا نشان دهند. و از طرف دیگر نامزد حرب خود را نزدیک به مردم و آگاه به مشکلات اقتصادی آنان جلوه دهند. قسمت اعظم رای دهندگان آمریکایی هنوز تصمیم نگرفته اند در آبان ماه نام چه کسی را بر روی برگه رای بنویسند. دموکرات ها و جمهوری خواهان به دنبال جلب نظر این قشر از جامعه آمریکا هستند، که در روز رای گیری کمتر به حزب نگاه می کنند. نگاه این قشر از جامعه آمریکا به وضعیت اقتصادی خود و جامعه است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.