حمله رهبر حزب مخالف ترکیه به اردوغان : مگر ما اینجا دموکراسی داریم

کلیچدار اوغلو در ادامه با شکست خورده خواندن سیاست های زوج سیاسی اردوغان – داوود اوغلو درباره سوریه ، وزیر خارجه دولت اسلامگرای ترکیه را با ” انور پاشا ” ( کوچوک انور) یکی از فرماندهان نظامی اواخر دوران عثمانی مقایسه کرد.

کمال کلیچدار اوغلو رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق  ترکیه روز دوشنبه در یک گردهمایی حزبی به سیاست های داخلی و خارجی اردوغان ، به شدت حمله کرد.

به گزارش عصر ایران کلیچدار اوغلو با اشاره به سیاست های دولت اردوغان نسبت به سوریه با متهم کردن نخست وزیر ترکیه به پیروی کورکورانه از سیاست های آمریکا و غرب در منطقه خاورمیانه گفت که در هیچ دوره عثمانی و در هیچ دولت پس از جمهوری ترکیه یک نخست وزیر ترکیه این چنین با رویکرد کشورهای غربی با کشورهای همسایه خود در خاورمیانه برخورد نکرده است.

کلیچدار اوغلو در ادامه با شکست خورده خواندن سیاست های زوج سیاسی اردوغان – داوود اوغلو درباره سوریه ، وزیر خارجه دولت اسلامگرای ترکیه را با ” انور پاشا ” ( کوچوک انور) یکی از فرماندهان نظامی اواخر دوران عثمانی مقایسه کرد که سبب ورود ترکیه به جنگ اول جهانی و زمینه ساز تجزیه این کشور شده بود.

کلیچدار اوغلو با اشاره به تناقض های موجود در سیاست ترکیه در قبال سوریه گفت : ” می گویید در سوریه دموکراسی نیست ، اما سوال من این است که مگر شما در داخل کشور خود دموکراسی دارید ؟ مگر می شود گفت در کشوری که دانشجویان معترضش را به دلیل تظاهرات برای حق آموزش رایگان به ۱۱ سال حبس محکوم می کند ، دموکراسی است ؟ مگر کشوری که بیش از ۷۵۰ دانشجوی خود را زندانی کرده است ، دموکراتیک می شود؟

رهبر حزب جمهوریخواه خلق افزود :” مگر در قطر دموکراسی است ؟ مگر در بحرین دموکراسی داریم و مگر در عربستان سعودی یک نظام دموکراتیک وجود دارد ؟ پس چرا در برابر این کشورها حرفی نمی زنید؟

کلیچدار اوغلو افزود : ” مگر عمر البشیر به اتهام کشتار دهها هزار انسان از سوی دادگاه بین المللی در لیست سیاه نیست ، حکومتی که از چنین شخصیتی برای سفر به ترکیه دعوت کرده  و به این هم اکتفا نکرده و قرار داد همکار یهای نظامی با سودان را برای تصویب به مجلس ترکیه فرستاده است ، از کدام دموکراسی بحث می کند؟”

رهبر حزب جمهوریخواه خلق در ادامه با اشاره به سرنگونی هواپیمای ترکیه در آب های دریای مدیترانه از سوی نیروهای نظامی سوریه گفت که در این حادثه هم دولت اردوغان پنهانکاری می کند و اطلاعات لازم را برای تنویر افکار عمومی منتشر نمی کند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.