حمله رژیم صهیونیستی به ملت سوریه باید جدی گرفته شود

۱۲ام بهمن ،


صالحی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با بیان اینکه ما از ابتدا تاکید داشتیم که سوریه به عنوان یکی از حلقه های اصلی مقاومت در بحرانی تصنعی گرفتار شده است تا این حلقه مقاومت را از زنجیره مقاومت جدا کنند گفت: دیگران توانسته بودند با استفاده از رسانه های جمعی، افکار عمومی را به طرف دیگری سوق دهند.

صالحی افزود :  مردم سوریه نیز ممکن است مثل سایر ملتها خواسته هایی داشته باشند که ما نیز از ابتدای بحران این کشور بر این نکته تاکید داشته ایم که هر حکومتی باید مقابل مطالبات مشروع مردم پاسخگو باشد و به همین سبب ما هم در مورد سوریه و هم در باره بحرین همین حرف را زده ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان به خروج بحران سوریه از وضعیت طبیعی آن اشاره کرد و گفت: به همین سبب جمهوری اسلامی ایران در تذکر به جهانیان اعلام کرد آنچه در سوریه رخ می دهد توطئه ای بین المللی برای جداکردن این حلقه عمده از زنجیره مقاومت است.

وی با بیان این که بعضی نمی خواستند این حقیقت برای مردم جهان آشکار شود و در پی انحراف افکار عمومی جهان بودند ، تصریح کرد: زمان نشان داد که تعداد بسیاری مزدور خارجی مسلح به این کشور آمدند و سبب فجایع بسیاری در سوریه شدند که خود آنها هم به این امر اذعان کردند.

صالحی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به یک پایگاه تحقیقاتی در سوریه گفت: این حرکت تجاوزکارانه مهر تأییدی بر تمام اخطارهایی بود که قبلاً داده می شد و عده ای سعی می کردند به این اخطارها بی توجه باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: اگر این کشورها بخواهند همچون قبل رویه خطای خود را ادامه دهند در عیان با رژیم صهیونیستی همدست شده اند و این برای همه آشکار است و تاریخ آنها را نخواهد بخشید.

وی به بروز ‌آثار حق در این ماجرا اشاره  و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه در رویه خود تجدیدنظر کنند.

صالحی با بیان اینکه حمله رژیم صهیونیستی به ملت سوریه باید جدی گرفته شود تا رژیم فکر تجاوز مجدد نکند افزود: اگر به این اتفاق واکنش جدی نشان داده نشود به سبب این که رژیم صهیونیستی در چارچوب انسانیت و عقلانیت و قوانین بین المللی حرکت نمی کند و دستش ‌به خون مسلمین و شهدای هسته ای ما آغشته است باید در ‌مورد اهداف پلید این رژیم در خصوص منطقه بسیار هوشیار باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت های منطقه همراه با مردمشان همصدا این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و اجازه ندهند فضایی فراهم شود تا این رژیم دست خود را  در تکرار این گونه فجایع باز ببیند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.