حمله شدید اسد به عربستان، قطر و ترکیه

رئیس جمهور سوریه در گفتگو با یک روزنامه مصری عربستان، قطر و ترکیه را عاملان اصلی تامین تسلیحات گروهکهای مسلح دانست و تاکید کرد: بحران در سوریه تا مدتی دیگر پایان می یابد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الاهرام، بشار اسد در این گفتگو در پاسخ به سوالی درباره روابط پرتنش سوریه با قط و عربستان اظهار داشت: حاکمان این دولتها پس از مدتها زندگی در فقر ، به نان و نوایی رسیدند و فکر می کنند با پول توان خرید تاریخ، سرزمین و نقش آفرینی منطقه ای را دارند.

وی با رد تحلیل برخی درباره اینکه مصر ، سوریه و عربستان سعودی مثلث ثبات در منطقه هستند، تاکید کرد: مثلث واقعی ثبات در منطقه که معادله استراتژیک را ایجاد می کنند مصر، سوریه و عراق هستند.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به تلاشهای عربستان، ترکیه و قطر در راستای بحران آفرینی در سوریه افزود: گروهکهای مسلح دست به اقدامات تروریستی علیه کل ارکان نظام سوریه زده اند و هیچ مقبولیتی در بین مردم ندارند چون با هدف قرار دادن تاسیسات زیربنایی سوریه علیه ملت برخاسته اند.

 اسد با اشاره به اینکه تنها راه حل بحران سوریه گفتگو میان تمامی جریانهاست، افزود: تغییر از طریق سرنگونی نظامها و دخالت خارجی ایجاد نمی شود.

خاطرنشان می شود روزنامه الاهرام امروز بخشهایی از مصاحبه مفصل خود با رئیس جمهور سوریه منتشر کرده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.