حمله شدید ساعی به مربیان سابق تیم ملی وداوری‌ لیگ برتر/تمام تلاش‌شان راکردندبه المپیک نروم

۱۳م آذر ،

1408.jpg

هادی ساعی در تازه‌ترین اظهارنظر خود نسبت به داوری‌های لیگ برتر و همچنین کادر فنی قبلی تیم ملی اعتراض شدیدی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم تازه وارد استیل البرز امروز (دوشنبه) از هفته دوم لیگ برتر تکواندو ۵ بر ۳ به قوامین ناجا باخت تا مثل هفته اول شکست دیگری را تجربه کند که این شکست سبب شد تا هادی ساعی،‌ قهرمان باسابقه تکواندو ایران که مدت‌ها بود هیچ صحبتی نکرده بود اعتراضات شدیدی را داشته باشد.

هادی ساعی در پاسخ به این سوال که چرا استیل البرز دومین شکست را تجربه کرد، در حالی که این تیم قبل از آغاز مسابقه‌ها پر سر و صدا ظاهر شد و اعلام کرد که زنگ تفریح تیم‌ها نخواهد بود، گفت: با این بازیکنان جوانی که ما داریم نه زنگ تفریح هستیم نه آمده‌ایم که ببازیم. هیچ مربی‌ای با این بازیکنان به میدان نمی‌آمد، ما تیم بسیار جوانی داریم که هفته به هفته بهتر می‌شود، ۲۰ تا از بازیکنان ما امروز به بی‌تجربگی خودشان در لحظات آخر باختند. داوری کاری کرد که ۲ نفر از بازیکنان ما بازنده شدند. من دیگر از این داوری‌ها در ایران خسته شده‌ام.

وی افزود: قبلا از داوری مسابقه‌های برون مرزی شکایت می‌کردیم حالا باید از داوری‌های داخلی خودمان بنالیم. شیوه داوری ما با تمام دنیا فرق می‌کند و این برای بازیکنان ملی معضلی شده است. به خاطر اینکه ملی‌پوشان ما مجبور می باشند به شیوه‌ای بازی کنند که در خارج از ایران امتیاز بگیرند و برای همین باید شیوه‌ی بازی خود را تغییر دهند.

ساعی در مورد شکست علیرضا نصر آزادانی گفت: امروز دیدیم که علی نصر‌ آزادانی ۷ اخطار گرفت، در صورتی که او بازیکنی نیست که این همه اخطار بگیرد. آزادانی بازیکن تیم ما نیست بلکه او یک ملی‌پوش است. اما متاسفم که بگویم داوران طوری قضاوت می‌کنند که می‌خواهند خودشان را به رخ یک ملی‌پوش سرشناس بکشند.

مدیر فنی تیم تکواندو استیل البرز ادامه داد: یک داور با قضاوت خوب می‌تواند خودش را به رخ دیگران بکشد و نشان دهد و نه با لجبازی و اینکه بگوید من هستم و می‌توانم کاری انجام دهم. امیدوارم داوری‌ها طوری باشد که لیگ پویا شود و در نهایت به تیم ملی کمک کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا داوری در ایران همگام با تکواندو نتوانسته رشد کند، گفت: نمی‌دانم. من به عنوان مدیر فنی تیم ملی و بازیکن اسبق تیم، باید بگویم که همیشه در کنار تیم یک داور کم داشتیم. همیشه یک داور به مسابقه‌های جهانی از سوی فدراسیون جهانی دعوت می‌شد که متاسفانه آن یک داور هم در ایران هیچ وقت داوری نمی‌کند. روزی از او پرسیدم چرا در ایران داوری نمی‌کنید که جواب داد، اگر در ایران قضاوت کنم دیگر در خارج نمی‌توانم قضاوت کنم! اگر در ایران قضاوت کنم با آن شرایط دیگر من را برای مسابقه‌های برون مرزی دعوت نمی‌کنند.

ساعی در پاسخ به این سوال که چرا معمولا داوران باید در داخل کشورشان قضاوت کنند تا شرایط حضور در مسابقه‌های بین‌المللی را کسب کنند، گفت: داوران ایران نسبت به دیگر مکان‌های دنیا بیشتر داوری می‌کنند زیرا هر هفته در ایران مسابقه داریم اما متاسفانه به جای رشد، پسرفت داریم زیرا داوران ما هر قضاوت‌شان نسبت به قضاوت دیگرشان ۱۸۰ درجه فرق می‌کند. داوری که در بیشتر مسابقه‌ها حضور دارد و در دو دوره المپیک هم قضاوت کرده، در جام جهانی هم بوده، چرا در ایران قضاوت نمی‌کند؟ او اگر بخواهد با شیوه‌ای که خارج از ایران داوری می‌کند، در لیگ ما قضاوت کند، او را اصلا قبول ندارند، به همین سبب فکر می‌کنم در بخش داوری باید دقت بیشتری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی در مورد تیم ملی و نتایج آن در جام جهانی آروبا گفت: نتایج راضی کننده بود. در تیم اعزامی ۹ بازیکن داشتیم که ۵ نفر آن‌ها برای اولین بار بود به عضویت تیم ملی درمی‌آمدند. کره‌ای‌ها به شیوه تازهی که مسابقه‌ها برگزار شد، آشنایی بیشتری داشتند و با آن کار کرده بودند. آن‌ها این سیستم را طراحی کرده بودند و به همین سبب نتیجه بهتری گرفتند. ما تنها دو ماه فرصت داشتیم که با این شیوه تمرین کنیم.

مدیر فنی تیم استیل البرز در پاسخ به این سوال که افق تکواندو ایران را چطور می‌بیند در حالی که تعدادی از کارشناسان و رسانه‌ها عملکرد فدراسیون را نقد می‌کنند، گفت: بسیار‌ها منظورتان دو نفر است؟ کارشناسان کسانی می باشند که حق بیشتری در تکواندو دارند و نمونه آن بیژن مقانلو است که عضو تیم ملی نیست اما یک کارشناس منصف است.

ساعی در این مورد که گفته می‌شود بعد از خداحافظی وی از تیم ملی دیگر تکواندو ایران یک مبارز شش دانگ نداشته است، گفت: شما درست می‌گویید. معمولا بعد از المپیک همه تیم ها دست به یک جوان‌گرایی می‌زنند و ما هم این کار را کرده‌ایم. از ۹ نفری که به جام جهانی بردیم ۵ نفر آن‌ها اولین حضورشان را تجربه می‌کنند. این کار خوبی است که فکر نمی‌کنم مربیان قبلی جرات چنین کاری را داشته باشند. در چهار سال قبل که کادر فنی قبلی بود، ما تمام مسابقه‌ها را با تنها ۹ بازیکن رفتیم و همیشه همان نفرات ثابت بودند و اکنون می‌بینیم که از بین آن نفرات بعضی خداحافظی کرده‌اند، بعضی مصدوم می باشند، بعضی در حال خداحافظی کردن می باشند و به طور کلی در تیررس نیستند. اما به جوان‌تر فرصت دادیم.

قهرمان بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن در پاسخ به این سوال که آیا به کادر فنی تیم ملی نمره قبولی می‌دهد گفت: نمی‌گویم که کادر فنی قبلی نمره قبولی نگرفته اما آن زمان امکاناتی در اختیار کادر فنی بود که از آن استفاده کرد و اکنون امکاناتی که در اختیار کادر فنی است، این است که می‌بینید. ما باید از این چیزی که داریم استفاده کنیم. کادر فنی قبلی از تمام زحمات قبلی‌ها استفاده کرد و زحمات آن‌ها را درو کرد. تنها دست‌پرورده آن کادر فنی رضا نادریان بود که نتیجه آن را در المپیک پکن دیدید! هیچ وقت نمی‌توانیم مدال طلای من را به حساب کادر فنی قبلی بگذارید، چون تمام تلاش خود را انجام دادند که من را به المپیک نبرند.

قهرمان بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن گفت: خدا خواست و تلاش خودم بود که تلاش آن‌ها جواب نداد و من به المپیک رفتم و آن نتیجه را گرفتم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آن زمان دربارهٔ این مسائل صحبتی نکرد؟ گفت: زمانی بسیاری است که من صحبت نمی‌کنم اما بعضی مواقع باید صحبت کرد تا آن دوستانی که پشت سر ما حرف می‌زنند حساب کار دست‌شان بیاید. اگر آن موقع می‌خواستند صحبت کنند، این آقایان باید جمع می‌کردند و می‌رفتند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.