حمله مسلحانه افراد ناشناس به ساختمان کاخ دادگستری در شرق عربستان

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، در این حمله افراد ناشناس با استفاده از دو دستگاه موتور سیکلت به سمت ساختمان کاخ دادگستری شهر ‘القطیف’ واقع در شرق عربستان سعودی حمله کردند.

در این حمله افراد مهاجم با استفاده از کوکتل مولوتوف به این ساختمان که نیروهای امنیتی به شدت از آن محافظت می کنند، حمله و خسارت هایی به آن وارد کردند.

این گزارش افزود:بیشتر ساکنان شهر القطیف را شیعیان معترضی تشکیل می دهند که خواستار برابری حقوق سیاسی و اجتماعی خود با شهروندان سنی هستند.

فعالان شیعه در شهر القطیف می گویند از آغاز اعتراض های مردمی در عربستان سعودی تا کنون، نیروهای امنیتی بیش از ۶۰۰ فعال سیاسی را در این شهر بازداشت کرده اند که در حال حاضر از سرنوشت بسیاری از آنها هیچ اطلاعی در دست نیست.

حمله امروز افراد مسلح به ساختمان کاخ دادگستری شهر قطیف تنها یک روز پس از حمله چهار فرد مسلح به پاسگاه انتظامی در شهر ‘العوامیه’ روی می دهد.

چهار جوان ساکن شرق عربستان سعودی روز گذشته (شنبه) با تیراندازی به سوی ماموران یک پاسگاه انتظامی، چهار مامور را زخمی کردند.

نیروهای پلیس عربستان نیز بلافاصله به سمت این افراد تیراندازی کرده و یکی از آنها را به قتل رساندند.

این افراد که چهره های خود را پوشانده بودند، با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت به پاسگاه پلیس شهر ‘العوامیه’ حمله کردند و یکی از آنها نیز به سوی پاسگاه کوکتل مولوتف پرتاب کرد.

مناطق نفت خیز شرقی عربستان که بیش از دو میلیون شیعه را در خود جای داده است، از مارس سال گذشته صحنه اعتراض های خیابانی به رژیم آل سعود است.

در درگیریها و خشونت های چند ماه گذشته میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس، ۹ نفر کشته و شمار زیادی از معترضان بازداشت شدند.

بر پایه این گزارش ،شیعیان عریستان سعودی بر این باورند که رژیم آل سعود تبعیض های زیادی برای آنها قائل می شود و از این روی خواستار برابری های سیاسی و اجتماعی با اکثریت سنی ها هستند.

مترجمام**۹۰۴۱**۱۴۴۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۰۷۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.