حمله ناشناس‌ها در دفاع از بنیان‌گذار ویکی‌لیکس

فضای سایبر > سایبر
گروه هکر‌های ناشناس در حمایت از بنیان‌گذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس که در سفارت اکوادور در محاصره پلیس بریتانیا به سر می‌برد، به وزارت دادگستری و چند وب‌سایت دولتی دیگر حمله کرده‌است.

گروه هکر‌های ناشناس اعلام کردند چندین وب‌سایت دولتی انگلستان را به منظور نمایش همدردی با جولیان اسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس که برای جلوگیری از دستگیر‌شدنش توسط مقامات بریتانیایی به سفارت اکوادور پناه برده، هک کرده‌است.

این گروه از هکر‌ها ادعا کردند حملات DoS یا محروم‌سازی از سرویس گسترده‌ای را علیه وزارت دادگستری انگلستان، وب‌سایت نخست‌وزیری و وزارت کار و بازنشستگی اجرا کرده‌اند. ناشناس‌ها نام این سری حملات را عملیات اسانژ را آزاد کنید گذاشته‌اند.

وزارت دادگستری انگلستان بروز اختلال در وب‌سایت این وزارت را تایید کرده‌ و در عین حال افزوده که این وب‌سایت یک وب‌سایت عمومی‌ است و هیچ اطلاعات حساسی بر روی آن وجود ندارد و هیچ‌یک از دیگر سیستم‌های وزارت‌ دادگستری تحت تاثیر این حمله قرار نگرفته‌اند.

جولیان اسانژ

اسانژ که طی دو ماه گذشته در سفارت اکوادور اقامت گزیده‌است، هفته گذشته موفق شد پناهندگی سیاسی کشور اکوادور را دریافت کند. اما حضور پلیس در مقابل سفارت اکوادور در لندن به منظور بازداشت وی در زمان خروج از سفارت باعث شده تا اسانژ نتواند از ساختمان سفارت خارج شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.