حمله ناشناس‌ها به دولت استرالیا

دوشنبه ۱۵آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

فضای سایبر > جرایم سایبر
سخنگوی گروه هکرهای ناشناس اعلام نمود که این گروه به مناسبت روز پنجم نوامبر که به شب آتش‌بازی شهرت یافته، مجموعه‌ای از حملات سایبری را آغاز نموده و تعدادی از اطلاعات کاربری کاربران پایگاه اینترنتی‌های مختلف را منتشر نموده‌است.

به گزارش تفسیری Cnet، این گروه ادعا نموده اطلاعات حساب‌های کاربری کاربران PayPal، سایمنتک و وب‌سایت‌های دولت استرالیا و چند وب‌سایت دیگر را به دست آورده و منتشر نموده است. به نظر می‌آید این حملات به گونه‌ای اعتراض علیه استفاده از سیستم‌های تجسسی از قبیل Trapwire و INDECT باشند.

مخالفان این دو سیستم تجسسی بر این باورند این دو سیستم حریم خصوصی و آزادی فردی را با تهدید جدی مواجه نموده و به‌کار‌گیری آنها می‌تواند به عنوان زیرپا گذاشتن حقوق بشر به حساب آید. ناشناس‌ها حملات روز دوشنبه را تنها یک آغاز اعلام نموده‌اند و خبرها حملات خود را به صورت مداوم روی توئیتر قرار می‌دهند.

این گروه از هکرها در هک نمودن و از کار انداختن وب‌سایت‌های دولت استرالیا، PayPal، NBC.com، وب پایگاه اینترنتی کنسولگری غنا، شرکت صنعت و معدنی در استرالیا و چندین وب‌سایت دیگر دست داشته‌اند. به نظر می‌آید ناشناس‌های استرالیا در حال حاضر فعال‌تر از دیگر هکرهای ناشناس باشند.

شب آتش‌بازی یا شب گای فاوکس از آن جهت برای گروه ناشناس اهمیت دارد که این شب، شب دستگیری فردی است که ناشناس‌ها از ماسک وی برای پنهان سازی هویت اصلی خود استفاده می‌کنند. گای فاوکس در سال ۱۶۰۵ درحالی که در تلاش بود تا از برنامه باروت لندن به منظور منفجر نمودن مجلس اعیان لندن استفاده کند،‌ دستگیر شده و مجلس نجات پیدا نمود. از آن وقت به بعد روز پنجم نوامبر به شکرگزاری شکست طرح باروت بزرگداشته شده و در آن آتش‌بازی صورت می‌گیرد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.