حمله نامزدهای انتخابات آمریکا به یکدیگر/اوباما به پدر رامنی هم رحم نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو نیوز، “میت رامنی” در یک مصاحبه رادیویی که مجری آن “مایکل مدود” بود با انتقاد از افراد حاضر در دولت اوباما گفت : کابینه ای که من تشکیل می دهم شامل افرادی خواهد بود که تجربه کار واقعی را داشته باشند. کابینه من را افراد سیاستمدار و دانشگاهی پر نخواهند کرد.

نامزد جمهوریخواهان در ادامه افزود : شیوه من در تشکیل دولت و افراد حاضر در آن متفاوت تر از شیوه اوباما خواهد بود . کابینه اوباما تقریبا از افرادی که دارای تجربه در مشاغل مختلفی هستند خالی است. در این دولت افرادی که در بخش های مختلف اقتصادی همچون بخش خصوصی و یا تجارت تجربه دارند حضور ندارند و از همین موضوع می توان فهمید که اقتصاد آمریکا چگونه کار می کند.

رامنی درباره دولت مورد نظر خود گفت : در کابینه من افرادی حضور خواهند داشت که تجربه کار در محیط های واقعی را داشته باشند . افرادی وجود دارند که تجربه کار واقعی را دارند و می دانند که چگونه می توان کار واقعی را در آمریکا ایجاد کرد و علاوه بر آن از بازده کار واقعی نیز آگاهی دارند.

رامنی درحالی در خصوص اشتغال زایی صحبت می کند که پیشتر اوباما وی را متهم به ایجاد اشتغال در بیرون از مرزهای آمریکا و نه در داخل ایالات متحده کرده بود.

اما روز گذشته اوباما و دموکرات های نیز بیکار نبودند و بار دیگر به سراغ درآمد و ثروت میلیونی رامنی رفته و از وی خواستند تا گزارش مالیاتی خود را منتشر کند.

درهمین رابطه اوباما گفت : رامنی در خصوص مسائل مالی شخصی خود باید همانند یک کتاب باز باشد. رئیس جمهور آمریکا روز گذشته خطاب به رقیب جمهوریخواه خود گفت : رامنی باید اطلاعات بیشتری از دارائی های شخصی اش را منتشر کند.

اوباما در ادامه گفت : آنچه مهم است این است که اگر شما در انتخابات ریاست جمهوری رقابت می کنید باید مردم آمریکا شما را بشناسند، بدانند شما مشغول چه کاری بوده و هستید و به عبارت دیگر باید شما همانند یک کتاب باز باشید.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با لحن خاصی گفت : و این موضع ( مشخص بودن کارنامه نامزد انتخابات ) موردی است که از زمان پدر رامنی نیز در مورد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری صدق می کرده است.

اشاره اوباما به “جرج رامنی” پدر میت رامنی و فرماندار سابق میشیگان است که در سال ۱۹۶۸ از حزب جمهوریخواه نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده بود.

جرج رامنی برای چندین سال رئیس شرکت “آمریکن موتورز” بود و قوانین مدرن و استانداردی را برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پایه ریزی کرد. وی زمانیکه نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد اقدام به انتشار گزارشی از سابقه ۱۲ ساله خود در پرداخت مالیات کرد.

اما میت رامنی فقط گزارش مالیاتی مربوط به یک سال گذشته را منتشر کرده و همین موضوع موجب شده تا دموکرات ها انتقادات زیادی را متوجه او کرده و بگویند که “حتما رامنی چیزی برای پنهان کردن دارد” و به همین دلیل گزارش مالیاتی سالهای گذشته را منتشر نمی کند.   


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.