حمله هکری به بزرگترین کمپانی نفتی جهان

بزرگترین کمپانی نفتی دنیا، Saudi Aramco اعلام کرد که مورد حمله سایبری از یک منبع ناشناس قرار گرفته است. این کمپانی گفته این حمله در تمامی ایستگاههای کاری متعلق به Saudi Aramco رخ داده است.
طبق شواهد این حمله شبیه حمله به سیستم های ایران در ماه آوریل است اما تولید نفت در مجموعه های زیر نظر Saudi Aramco با مشکل خاصی روبرو نشده است.
این شرکت در اقدامی امنیتی و برای پیشگیری از حملات مجدد تمامی سیستمهای خود را از شبکه اینترنت جدا کرده است و قرار است سیستم های IT خود را تا پایان هفته مورد بازبینی کلی قرار دهد.
به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از yahoo، این کمپانی تولیدکننده نفت هیچ گونه اظهار نظری در مورد فرد یا گروههای مسئول در این حمله نکرده است و هیچ کس نیز تا به حال مسئولیت این حمله سایبری را بر عهده نگرفته اما Saudi Aramco اصرار دارد اعلام کند که روند تولید نفت در این کمپانی با اختلال همراه نشده است و روند طبیعی خود را طی می کند.
شرکت Saudi Aramco در بیانیه ای اعلام کرده که یک سری اقدامات پیشگیرانه انجام داده و تعدادی از سیستم های پیشرفته و پیچیده که برای محافظت از دستگاههای خود خریداری کرده را در مدار قرار داده است تا از اتفاقات ناخوشایند جلوگیری به عمل آورد.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.