حمله هکرهای چینی به روزنامه وال استریت ژورنال

۱۲ام بهمن ،

AFP1-11.jpeg

روزنامه وال استریت ژورنال مدعی حمله هکرهای چینی به سیستمهای کامپیوتری خود شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) این روزنامه آمریکایی اعلام کرد: کامپیوترهای این روزنامه هدف حمله هکرهای چینی قرار گرفته است.

این تازه ترین اشاره یک سازمان رسانه‌ای آمریکایی مبنی بر تلاش برای جاسوسی از روزنامه نگاران حوزه چین است.

وال استریت ژورنال این خبر را در حالی اعلام کرد که روز قبل نیز روزنامه نیویورک تایمز گفت: هکرهایی که احتمالا با ارتش چین در ارتباط می باشند، در واکنش به افشای خبر ثروت اندوزی خانواده ون جیابائو اول وزیر چین به کامپیوترهای این روزنامه نفوذ کرده‌اند.

وال استریت ژورنال گزارش داد: هدف این حملات اعمال نظارت بر خبرها این روزنامه دربارهٔ چین است و جاسوسی چین علیه رسانه‌های آمریکایی به یک «پدیده گسترده» تبدیل شده است.

این روزنامه در بیانیه‌ای افزود: شواهد نشان می‌دهد که هدف از این تلاش‌ها نظارت روی خبرها چین بوده و برای به دست آوردن برتری تجاری یا سوءاستفاده از اطلاعات مشتریان نیست.

وال استریت ژورنال به زمان این حمله اشاره نکرد ولی گفت: تعمیرات اساسی شبکه به منظور تقویت امنیت در روز پنجشنبه به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پائولا کیو سخنگوی این روزنامه گفت: قصد داریم فعالیت مستقل و تهاجمی خود را که به آن شناخته شده ایم ادامه دهیم.

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر گزارش داد: هکرها طی چهار ماه قبل به کامپیوترهای این روزنامه نفوذ کرده و رمز عبور کارکنان را به سرقت برده‌اند.

این روزنامه افزود: این تلاش به ویژه برای سرقت رمز عبور ایمیل دیوید باربوزا رئیس دفتر نیویورک تایمز در شانگهای بوده است.

باربوزا در گزارشی در ۲۵ اکتبر گفته بود: بستگان نزدیک ون جیابائو اول وزیر چین میلیاردها دلار از طریق معاملات تجاری به جیب زده اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.