حمله هکرها به چند پایگاه اینترنتی مشهور

این خبر امروز سهشنبه ۱۶آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

گروه‌های مختلف هکری از نفوذ به سرورهای چند وب‌سایت مشهور اینترنتی و ایجاد اختلال در عملکرد آنها خبر دادند.
به گزارش تفسیری فارس به نقل از کامپیوترورلد، از جمله پایگاه اینترنتی های مشهوری که مورد حمله قرار گرفته اند می توان بهImageShack، Symantec، PayPal و پایگاه اینترنتی های وابسته به چند سازمان و موسسه مشهور دیگر اشاره نمود.
روز گذشته یک گروه هکری به نام HTP مدعی نفوذ به دیتابیس های MySQL ، روترها، سرورهای عادی وسرورهای مدیریت مورد استفاده دو پایگاه اینترنتی ImageShack و yfrog که برای به اشتراک گذاری عکس به کار می روند، شد.
این هکرها مدعی شدند کنترل پایگاه اینترنتی ImageShack را به طور کامل در اختیار گرفته اند. هکرها به منظور اثبات ادعای خود کدهای منبع، فایل های پیکربندی ، اطلاعات دیتابیس و داده های مربوط به شبکه داخلی IP این پایگاه اینترنتی را منتشر نمودند. ImageShack پیش از این در سال ۲۰۰۹ هم مورد یک حمله هکری قرار گرفته بود و از آن وقت تا به حال امنیت آن بهبود نیافته است.
هکرهای گروه HTP همچنین مدعی نفوذ به سرورهای متعلق به شرکت امنیتی سمانتک نیز شدند. هکرها به منظور اثبات ادعای خود اطلاعاتی مانند اسامی، آدرس های ایمیل و کلمات عبور صدها کاربر را بر روی دامنه @symantec.com منتشر نمودند.
دو روز پیش هکرهای وابسته به گروه Anonymous به تعدادی از وب پایگاه اینترنتی های وابسته به شبکه تلویزیونی ان بی سی و چند وب پایگاه اینترنتی استرالیایی نیز حمله نموده بودند.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.