حمله پلنگ در حوالی شاهرود موجب زخمی شدن یک روستایی شد

‘ حمید ظهرابی ‘ جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: عصر امروز – جمعه – یک پلنگ زخمی به مزرعه ای در روستای ‘ موجن ‘ در حوالی استان سمنان حمله کرد و موجب زخمی شدن یک کشاورز شد.

وی اظهارداشت: بعد از این ماجرا بلافاصله نیروهای محیط بانی استان در محل حاضر شدند که دامپزشک اداره کل با اسلحه مخصوص اقدام به بیهوش کردن حیوان کرد.

وی گفت: زمانی که نیروها در حال گرفتن پلنگ بودند دوباره به یکی از روستاییان که در حال کمک کردن به نیروهای محیط زیست بود حمله کرد اما خوشبختانه جراحت سنگین وارد نکرد و حال فرد مذکور نیز مساعد است.

ظهرابی ادامه داد: اما حال روستایی که در مزرعه توسط پلنگ زخمی شد وخیم گزارش شده و برای مداوا در حال انتقال به تهران است .

وی گفت: همچنین پلنگ مذکور نیز برای بررسی و علت زخمی بودن در حال انتقال به تهران است .

همچنین ‘ اصغر محمدی فاضل ‘ معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تایید این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: هماهنگی های لازم برای مداوا و بررسی علت زخمی بودن پلنگ با کلینیک دامپزشکی دانشگاه تهران انجام شده و مرکز قرنطینه پارک پردیسان نیز برای پذیرش این حیوان در حال آماده باش است.

وی افزود: از آنجا که پلنگ زخمی بوده ممکن است در تله گرفتار شده بود که این موضوع نیز بعد از انتقال به تهران ، بررسی می شود.

وی گفت: همچنین موضوع از سوی اداره کل محیط زیست استان سمنان ، نیروی انتظامی و قضایی استان در حال پیگیری است.

علمی **۹۰۱۴**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۱۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.