حوادث ترافیکی هر ۲۵ دقیقه یک قربانی می گیرد

۲۹ آبان ،

 مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان گفت: براساس آمارها هر ۲۵ دقیقه یک نفر جان خود را بر اثر تصادفات ترافیکی در کشور از دست می دهد .
مهدی میقانی افزود: متاسفانه حدود ۶۰ درصد از متوفیات سال ۹۰ از بین نیروهای آینده ساز و فعال جامعه بوده اند وضربه به سر و شکستگی های متعدد به ترتیب با ۷۰ و۲۵ درصد مهمترین عوامل نهایی فوت در راه های برون شهری استان بوده است.

وی افزود: استفاده از کلاه و کمربند ایمنی می توانست جان بسیاری از این فوت شوندگان را نجات دهد، متاسفانه سهم موتورسواران وعابرین پیاده در تلفات راه های برون شهری استان به ترتیب حدود ۳۸ و۲۰ درصد است.

وی گفت: بر اساس آمار، سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تصادف در ایران رخ می دهد و ایران در ردیف دوم حوادث مرگبار جاده ای جهان قراردارد.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار پزشک قانونی درسال ۹۰ نزدیک به ۲۰ هزار و۶۸ نفر معادل ۵۵ نفر در هرروز درتصادفات رانندگی کشورمان جان باختند و۲۹۷ هزار و۲۵۷ نفر هم در کشورمجروح ومعلول حوادث رانندگی داشتیم.

وی عنوان کرد: سوانح رانندگی موجب افزایش مستقیم نظیر هزینه های درمان ناشی از تصادفات ومراقبت از معلولین وهزینه های غیرمستقیم مانند ایجاد مشکلات روانی و افسردگی درخانواده های مصدوم از این حوادث می شود.
میقانی اظهارداشت: در گلستان نیز تعداد متوفیات درون شهری و برون شهری درسال ۹۰ به ترتیب به ترتیب ۱۲۴ و۳۹۶ بوده است که در حدود ۲٫۶ درصد کل متوفیات کشوراست.
۳۰۱۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.