حوادث ترافیکی هفته قبل ۴۱۳ مصدوم برجای گذاشت

۲۶اردیبهشت،

حوادث ترافیکی هفته قبل ۴۱۳ مصدوم برجای گذاشت

عصرخودرو: مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس کشور اعلام کرد: حوادث وی‍ژه پرتلفات در هفته قبل بیش از ۴۱۳ مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، براساس اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور، در۱۰۳ اتفاق ویژه رخ داده طی هفته قبل که منجر به اعزام ۱۷۱ آمبولانس و بیش از ۳۵۰ تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد. نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، ۴۱۳ نفر را جهت دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

برپایه این گزارش، در ساعت ۵:۳۰ نوزدهم اردیبهشت ماه مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ایلام از واژگونی اتوبوس در محور میدان ارغوان ایلام مطلع شد که بلافاصله ۳ دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام، که اولین آمبولانس پس از سه دقیقه به محل اتفاق رسیده و هفت نفر مصدوم اتفاق پس از اقدامات اولیه و تخصصی فوریتهای پزشکی به بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام منتقل شدند.

اورژانس کشور به هموطنان پیشنهاد کرد: پس از تماس با اورژانس ۱۱۵، شرح حال کامل از بیمار یا مصدوم، اطلاعات جمع‌آوری شده از صحنه، آدرس صحیح و دقیق، اعلام نقاط شاخص (مثل مسجد و مدرسه) نزدیک محل اتفاق، در نشانی‌های نامفهوم، ارائه اطلاعات تکمیلی (تاریخچه پزشکی،‌ داروهای مصرفی و ‌سوابق جراحی) را به کارشناس مربوطه اعلام کنند.

پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت   ۱۴:۲۳

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.