حوادث رانندگی امسال جان ۱۵ هزار نفر را گرفت/ افزایش ۶ درصدی مصدومان

۱۴ام بهمن ،
ممتاز نیوز : سازمان پزشکی قانونی کشور، اعلام کرد: در نه ماهه امسال ۱۲ هزار و ۴۷ مرد و ۳ هزار و ۳۳۴ زن در حوادث رانندگی جان باختند که بیشترین تلفات این حوادث به ترتیب در استان‌های تهران با هزار و ۲۱۲، فارس با هزار و ۱۷۶ و خراسان رضوی با هزار و ۱۲۲ فوتی و کمترین آن در استان‌های ایلام با ۱۱۹، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳۱ و خراسان جنوبی با ۱۷۱ فوتی ثبت شده‌است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ بر اساس این گزارش از کل تلفات حوادث رانندگی ۹ ماهه امسال، ۹ هزار و ۴۸۵ نفر در مسیرهای برون‌شهری،‌ ۴ هزار و ۳۰۹ نفر در مسیرهای دورن‌شهری، هزار و ۵۰۸ نفر در جاده‌های روستایی و ۷۹ نفر در مسیرهای نامعلوم جان باخته‌اند.

همچنین در نه ماهه امسال ۲۵۳ هزار و ۶۸۷ نفر (۱۸۴ هزار و ۴۱۶ مرد و ۶۹ هزار و ۲۷۱ زن) در حوادث رانندگی مصدوم شده و به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶٫۶ درصد بیشتر شده‌است.

بر اساس آمارهای موجود تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به این سازمان طی ۹ ماهه امسال در تمام استان‌ها به جز خراسان جنوبی، سمنان، گلستان، هرمزگان و یزد با افزایش مواجه بوده ‌است.

کاهش ۱۴ درصدی فوتی های حوادث رانندگی آذر

در آذر امسال هزار و ۲۵۵ نفر ( ۹۷۳ مرد و ۲۸۲ زن) در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴٫۳ درصد کمتر شده ‌است.

همچنین تعداد مصدومان حوادث رانندگی آذر امسال که به پزشکی قانونی مراجعه کردند، با ۵٫۹ درصد افزایش از ۲۱ هزار و ۶۴۷ نفر در نه ماهه سال قبل به ۲۲ هزار و ۹۲۰ نفر در نه ماهه امسال رسیده‌است.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.