حوادث هفته قبل ۷۳۱ مصدوم برجا گذاشت

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با اعلام حوادث ویژه در هفته قبل اعلام کرد: حوادث پرتلفات در هفته قبل بیش از ۷۳۱ مصدوم بر جا گذاشت.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ در۱۵۸حادثه  ویژه رخ داده طی  هفته قبل که منجر به اعزام ۳۱۱ آمبولانس و بیش از ۶۲۰ تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد. نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، ۷۳۱ نفر را جهت دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

با توجه به آغاز موج دوم سفرهای تابستانی برای خدمت رسانی ۲۰۵۱ پایگاه اورژانس۱۱۵ کشور ( ۷۹۷ پایگاه شهری و ۱۲۵۴ پایگاه جاده ای) در آماده باش می باشند.

همچنین جهت امداد رسانی سریعتر علاوه بر امداد هوایی ( ۶ فروند بالگرد امدادی)  و امداد موتوری (۵۲ دستگاه موتورلانس) اورژانس ۱۱۵ ، ۱۷۶۰۰ تکنسین اورژانس ۱۱۵  آماده باش کامل خواهند بود تا در زمان وقوع حوادث، به مصدومین امداد رسانی کرده و در صورت نیاز آن ها را جهت دریافت خدمات پزشکی تخصصی به نزدیکترین بیمارستان منتقل کنند.

به سبب افزایش میزان سفرها بعد از ماه مبارک رمضان برنامه استقرار آمبولانس در ساعات صبح (۸ الی ۱۲) منحصر به ایام تعطیل بوده ولی استقرار درساعات بعدازظهر(۱۷الی۲۱) بصورت روزانه است.

از هموطنان در خواست می گردد،‌مسیر خودروی امدادی (آمبولانس) را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی اجتناب کنند.

در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند و  در صورت تماس با شماره ۱۱۵ ، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کنند و از ازدحام در محل اتفاق بپرهیزند.

برای پیشگیری از تلفات جانی ناشی از تصادفات رانندگی پیشنهاد می گردد حتما کمربند ایمنی خود را ببندید، با سرعت مطمئنه برانید، ازنشاندن کودکان زیر ۱۲ سال در صندلی جلوی خودرو ، اجتناب کنید . در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنید. به خودروهای جلو، عقب و اطراف، تابلوها و علایم رانندگی و ایمنی جاده توجه کنید.از استفاده از تلفن همراه ، خوردن  و آشامیدن در حین رانندگی بپرهیزید.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.