حواشی نماز جمعه یزد و واکنش ها نسبت به آن

نماز جمعه یزد

ممتاز نیوز : رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، دادن شعارهایی علیه سخنران مراسم نماز جمعه اخیر یزد را محکوم و تأکید کرد: اجازه خدشه دار کردن اعتبار استان یزد را به هیچ جریانی نمی دهیم. اشاره محمدرضا تابش به اتفاقاتی است که جمعه گذشته بین دو نماز جمعه و عصر در  نماز جمعه یزد رخ داده و طی آن امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور سخنان خود را در  نماز جمعه یزد در  جوی مملو از شعار و همهمه ارائه کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تاکید بر شناسایی و پیگرد قانونی عوامل  حواشی نماز جمعه یزد  گفت: از دادگستری، نیروی انتظامی و دستگاه امنیتی استان یزد این انتظار می رود که به  موضوع  حواشی نماز جمعه یزد  به سرعت رسیدگی کنند و نتایج آن به اطلاع افکار عمومی برسد، در غیر این صورت پیگیری موضوع در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس قرار می گیرد.

در همین حال شرق نوشت: «امیری برخلاف اخبار بعضی خبرگزاری‌ها سخنان خود را به پایان برد.» روزنامه شرق با خود امیری هم گفت و گو کرده و به نقل از او نوشته است: «در بین صحبت‌هایم چند نفر با شعار “مرگ بر فتنه‌گر” و “مرگ بر منافق” به سخنان من واکنش نشان دادند در‌حالی‌که من هیچ حرف سیاسی نزدم.» امیری با بیان این که «این اعتراضات سازمان‌یافته بود» افزود: «آیت‌ا… ناصری امام جمعه یزد از من دلجویی کردند.»

در همین اوضاع معاون استاندار یزد نیز تاکید کرد: ایجاد تشنج در سخنرانی امیری در دست بررسی است. حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه هم با اشاره به سیاست رهبر انقلاب در حمایت از دولت ها، تأکید کرد: نماز جمعه را نباید به درگیری بکشانیم اصلا مصلحت نیست. تقوی در عین حال افزود : وقتی سخنران نماز جمعه مطالبی را می گوید که احساسات مردم را تحریک می کند طبعا ما جلوی مردم را نمی توانیم بگیریم چون اختیارشان دست ما نیست.

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.