حوزه علمیه خراسان کهنترین حوزه علمیه کشور

پژوهشگر قرآن حوزه علمیه خراسان در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: علمیه خراسان به عنوان کهنترین حوزه علمیه در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین پورعابدین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: در این غرفه آثار قرآن طلاب خراسان به معرض دیدبازدیدکنندگان قرار گرفته است، که با تلاش این حوزه متاسفانه امسال شهر خراسان غرفه کمی در بخش حوزوی داشته که در این رابطه خیلی از آثار هم ارائه نشده است.

وی در ادامه اذعان کرد: آثار ارائه شده در این بخش پایان نامه در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است، از جمله آثار هنری طلبه ها و توان به کتیبه، معرق کاری اشاره کرد: اما امسال در بخش تولید سه پک در غرفه عرضه که یک پک به عنوان معیارهای تربیت اسلامی کودکان، پک دیگری به عنوان دوستی به سبک رضوی و دیگری چراغ راه با موضوع خودسازی است.

در این غرفه مجله فرهنگ بصیرت و مسیر روشن به صورت رایگان برای عموم عرضه می شود.

حجت السلام والمسلمین پورعابدین گفت: برنامه هایی که در این غرفه است مسابقه ۵ سوالی آشنایی با مفاهیم قرآنی، است که با استقبال عالی روبرو شد: در بعضی از تورها تعداد شرکت کنندگان به ۲۰۰ تن هم می رسد که در هر روز به ۳ برنده جوایزی نقدی و غیرنقدی اهدا می شود، برنامه بعدی مشاوره قرآنی، دینی، روخوانی، روان خوانی تجوید صوت و لحن، حفظ ترجمه و مفاهیم و مشاوره مداحی و مشاوره خانواده ازدواج و جوانان است.

گفتنی است: در نشست تخصصی قرآن در مورخ ۱۱و ۱۲ و۱۴ رمضان با حضور اساتید دانشگاهی و حوزوی برگزار می شود./ف


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه No Comments ثبت شده
  1. گزارش از غرفه حوزه علمیه خراسان | پایگاه اطلاع رسانی:

    […] گزارش خبرگزاری آریا از غرفه حوزه علمیه خراسان زیرمجموعه… دسته‌بندی نشده […]

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.