حوزه فرهنگ در رسانه های کشور غلبه کند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

در نشست خبری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان شد:

غلبه ی فرهنگ بر خلاف آنچه امروز دیده می شود باید بر رسانه های کشور تجلی یافته و به شکلی سیاست و اقتصاد را از جایگاه کنونی خود خارج نماید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل سرای روزنامه نگاران واقع در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، حمید شاه آبادی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران درمورد حوزه ی هنر در رسانه ها گفت: زحمات خبرنگاران و مطبوعات در زمینه ی هنر بر کسی پوشیده نیست و تردیدی نیست که حوزه ی هنر وام دار تلاش هنرمندان است.
وی افزود: اما اولویتهای کشور ما در زمینه ی هنر در رسانه وارونه تجلی می یابد. در کشوری که انقلاب آن انقلاب فرهنگی است، امروز رسانه ها در درجه ی اول و دوم سیاسی اقتصادی و سپس فرهنگی هستند.
وی اظهار داشت: امروزه به نظر میاید که باید در ابتدا فضای رسانه ها فرهنگی باشد.
معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به لزوم پوشش رویدادهای هنری و تحلیل حوادث این حوزه به دور از شاعبه های سیاسی و اقتصادی اشاره کرده و گفت: در حال حاضر حتی در نگارش اخبار فرهنگی نیز لایه هایی از  غلبه سیاست و اقصاد بر  فرهنگ دیده می شود.
شاه آبادی خاطرنشان کرد: آنچه ضرورت دارد آن است که فضاها و فرصت به وجود آمده امکان و زمان هایی برای معرفی مطبوعات حقیقی معرف هنر باشند./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.