حوزه نجوم و علوم فضایی مکمل یکدیگرند

اردیبهشت ۱۴۰۳

قائم مقام سازمان فضایی ایران در همایش امروز دو حوزه نجوم و علوم فضایی را مکمل یکدیگر دانست.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ امروز در همایش علوم و اکتشافات فضایی که از ساعت ۹ صبح آغاز و تا ساعت و تا ساعت ۱۴ عصر امروز ادامه دارد؛حمید فاضلی، قائم مقام سازمان فضایی ایران در سخنرانی خود عنوان کرد:دنیای فیزیک و درس های تخصصی آن که مربوط به نجوم و دنیای ستارگان است، جایگاه ویژه ای در علوم و فنون به خود اختصاص داده است.

 وی تاکید کرد: اگر علوم نجوم وجود نداشت سایر  علوم نیز شکل نمی گرفت، این علم برای سازمان فضایی و علوم فضایی که به اکتشافات فضایی می پردازد بسیار حائز اهمیت است و اشخاصی که در حوزه فعال می باشند می توانند در زمینه های مختلف به سازمان فضایی به عنوان یک حامی و تکیه گاه نگاه کنند.

 فاضلی تصریح کرد: سازمان فضایی برای تحقق اهداف خود بسیار نیازمند اطلاعات نجومی که مربوط به اجرام کیهانی و سیارات است دارد و به صراحت می توان گفت این دو حوزه کاملا مکمل و وابسته به هم  هستند و نمی توان آن ها را از هم جدا کرد.

وی افزود: مهندس ترکان ( سرپرست سازمان فضایی) نیز به محض ورود به سازمان فضایی ماموریتی جهت  یافتن مکانی مناسب برای نصب یک تلسکوپ به کارکنان سازمان محول کرد تا بتوانیم تحقیق و پژوهش های لازم برای نجوم  را مورد به دقت انجام دهیم.

 فاضلی عنوان کرد: نجوم و دنیای اسرار آمیز ستارگان علاوه بر اینکه برای انسان ها دارای جذابیت است برای خداوند نیز جایگاه ویژه ای داشته به طوری که در قرآن مجید می گوید: آیا تصور می کنید آفرینش شما انسان ها از نظر فیزیکی پیچیده تر بوده و یا خلق آسمان ها و اجرام کیهانی؟؟

در آخر فاضلی خاطر نشان کرد: امیدوارم تمامی جوانان این خاک و بوم در عرصه های مختلف علمی به خصوص اختر فیزیک، نجوم و علوم فضایی در بالاترین مرتبه علمی قرار گیرند./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.