حوزه هنری از ۱۵ فیلم تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان حمایت می‌کند

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، سهیل جهان بیگلری مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره گفت: «ترویج ارزش‌های انقلاب و مکارم اخلاقی از اهداف حوزه هنری است و سینما می‌تواند محمل مناسبی برای این هدف به وجود بیاورد. حمایت از تولیدات سینمای ایران در این بخش‌ها روند خلق آثاری ارزشمند، سالم و پاک را هموار می‌کند.»

 

وی ادامه داد: «حوزه هنری امسال از ۱۵ تولید سینمایی تا سقف یک میلیارد ریال حمایت می‌کند. این حمایت در حوزه سینمای دینی، همسو با اهداف کلان حوزه هنری و از فیلم هایی با موضوع‌ خانواده، کودک و نوجوان، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی انجام می‌شود.»

 

جهان بیگلری افزود: «در حوزه سینمای خانواده، گسترش فضای احترام و ادب، تکریم والدین و بازگشت به اخلاق ایرانی – اسلامی، در بخش سینمای کودک، توجه به نقش پدر و مادری و رفتار و تربیت درست از مفاهیمی است که در سینما مغفول مانده و حوزه هنری در پی احیای آن است.»

 

مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی ادامه داد: «سینمای ایران در حوزه دفاع مقدس آثاری خاطره‌انگیز تولید کرده، اما بضاعت سینماگران ما بیش از این است. با توجه به اینکه سازمان سینمایی سوره به دنبال اقتباس از ادبیات دفاع مقدس است، احیای سینمای دفاع مقدس دور از دسترس نیست. حمایت نهادهای فرهنگی مانند حوزه از تولید و پخش این آثار، می‌تواند انگیزه فیلمسازان برای فعالیت در این حوزه را مضاعف کند.»

 

وی گفت: «در این بخش قصد داریم مفاهیم، ارزش‌ها و واقعیت‌هایی را به تصویر بکشیم که کمتر درباره آن‌ها صحبت شده است. سینمای دفاع مقدس بدون مخاطب معنایی ندارد. حمایت حوزه هنری در این بخش شامل آثاری می‌شود که علاوه بر ترویج ارزش‌های هشت سال دفاع، از نظر مضمون و ساختار نمره قبولی بگیرند.»

 

مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره ادامه داد:‌ «توجه به بحث انقلاب اسلامی از منظری تازه، یکی دیگر از اولویت‌های ما در سازمان سینمایی است. انقلاب اسلامی دربردارنده فرهنگ و ارزش‌هایی پویا است که می‌تواند منبع حرکت و تلاش در نسل تازه باشد. نگاه دوباره و بازتعریف بسیاری از مفاهیم متصل به انقلاب اسلامی، به غنای سینمای ایران کمک می‌کند.»

 

وی افزود: «وقوع زودهنگام جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس مانع از آن شد که در تبیین و ترویج ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی کاملا موفق باشیم، این نیاز امروز احساس می‌شود و حوزه هنری مصمم است که فرازهای مهم انقلاب اسلامی را برجسته و ترویج کند. ارج نهادن به هنر انقلابی از اولویت‌های حوزه است و برای آن برنامه‌ریزی داریم.»

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.