حوزویان در سنگر تقابل اندیشه ای با دشمنان قرار دارند

شنبه ۲۳ اردیبهشت – ۰۵:۲۳:۳۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رییس مرکز راهبردی سپاه؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر ما در فضای جهاد اقتصادی قرار گرفتیم باید در برابر دشمن طراحی و اندیشه داشته باشیم و تقابل اندیشه ای و ایدئولوژیک با دشمن از وظایف حوزه های علمیه است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، سردار احمدیان طی سخنانی در نشست پژوهشی با عنوان «تولید ملی، حمایت ازکار و سرمایه ایرانی» که به همت معاونت پژوهشی مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) تهران برگزار شد، با اشاره به نام گذاری سال جاری گفت:  این شعار از به هم پیوستن زمینه های چهار گانه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ،فرهنگی تشکیل شده و مصداقی ازجهاد اقتصادی است که اجرای آن محدود به یک سال نمی باشد بلکه زمان و تلاش وافری را می طلبد .
وی افزود: هر شعاری در واقع دنباله ی شعار دیگری است و یکی از الزامات مهم در تحقق شعارهای مرتبط با مجموعه جهاد اقتصادی تحقق حمایت از تولید داخلی می باشد.
رئیس مرکز راهبردی سپاه همچنین با اشاره به اینکه لازمه تحقق استقلال و پیشرفت یک کشور  وجود هماهنگی میان سه رکن  سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در کنار هم و همسو با یکدیگر می باشد، بیان داشت: یکی از عوامل بسیار مهم که منجر به تحقق استقلال می شود، قرار گرفتن در فضای جهادی است، چرا که جنگ تحمیلی باعث شد ما در سیستم دفاعی و امنیتی خودکفا شویم.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری واژه جهاد را در درس خارج از مبنای فقهی با دو شرط این گونه تشریح کردند: باید تلاش خستگی ناپذیر با آمادگی بذل جان و مال در برابر دشمن باشد که خود شامل سه مورد است : اقدام در برابر اقدام دشمن ،طراحی نمودن در برابر طراحی های او و اندیشه در برابر اندیشه دشمن باید به شکلی نظام‌مند قرار بگیرد.
سردار احمدیان همچنین با اشاره به اهمیت حوزه های علمیه در عرصه تولید اندیشه دینی گفت: اگر ما در فضای جهاد اقتصادی قرار گرفتیم باید در برابر دشمن طراحی و اندیشه داشته باشیم و تقابل اندیشه ای و ایدئولوژیک با دشمن از وظایف حوزه های علمیه است .
وی در خاتمه با تاکید بر روش انتقادی شهید مطهری افزود : اولین قدم در داشتن اندیشه بومی، اسلامی ، جسارت انتقاد کردن است که در این رابطه روش شهید مطهری را می توان به عنوان الگو قرار داد و البته طلاب عزیز باید بدانند تحقیق و پژوهش و نقد زیاد، ما را به راهکار می رساند.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۲۱۷۲۳۳۰۸۲۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.