حکایت‌روزه‌گرفتن‌سرمربی چینی ووشوی ایران

چینی است و به زن گوش شکسته معروف شده است. ۵سال قبل به ایران آمد تا مربیگری تیم ملی ووشوی بانوان ایران را به عهده بگیرد و حالا می گوید هم روزه می گیرد، هم به عاشورا علاقمند است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، «اخلاق مدار است و کاملا پایبند به اصول» این توصیفی است که بدرالملوک کهرنگی، نایب رییس بانوان فدراسیون ووشو بعد از ۵سال کار کردن با پانگ یان از او می گوید. سرمربی ۳۰ ساله چینی که از وقتی به ایران آمد توانست ساندای ایران را متحول کند.

یان حالا خود را یک ایرانی می‌داند و علاقه بسیاری دارد که در ایران بماند و کار کند. او که در این سالها کمتر مصاحبه کرده و بسیار در تیررس رسانه‌ها نبوده حرف‌های بسیار جالبی برای گفتن داشت. او که سابقه کشتی‌گیری هم دارد، با گوش‌های شکسته‌اش معروف شده و به خوبی فرهنگ ایرانی را پذیرفته و می‌گوید که عاشورای حسینی را دوست دارد. کهرنگی می گوید که یان حتی در طول مسابقات مهم و یا کارهای بزرگی که پیش‌رو دارد روزه می‌گیرد: «بارها شاهد بودم که در روز قرعه کشی و یا مسابقات سنگینی که پیش رو دارد روزه است.»

پانگ یان در گفتگویی که با ایسنا داشته، گوشه ای از خاطرات زندگی در ایران را روایت کرده است.

شرایط زندگی در ایران چطور است؟

زندگی کردن در ایران را بسیار دوست دارم و فرهنگ شما را کاملا درک می‌کنم. زندگی کردن در کنار شما راحت است. دوست دارم سال بعد هم به ایران بیاییم، اما همه چیز در این مورد به مسائل شخصی‌ام بستگی دارد. اگر همه چیز به من مربوط شود ۱۰۰ درصد دوست دارم به ایران بیایم. اگر سال بعد دیدید که من به ایران نیامدم بدانید که مشکلات شخصی‌ام اجازه نداد در کنار شما باشم.

در این پنج سال حضور در ایران آیا موردی بوده که از آن ناراحت شده باشی؟

مشکلات در طول زندگی چیزی کاملا طبیعی است، چیز بسیار ناراحت کننده‌ای را در این سال‌ها نداشتم تا این که این مسابقات انتخابی آخر برگزار شد، قبلا گفتم که سعی می‌کنم ورزشکاران را کاملا عادلانه انتخاب کنم و بهترین‌ها را بدون هیچ حرف و حدیثی به مسابقات ببرم. وقتی من این همه حساسیت دارم و بعد می‌بینم که چند نفر از شاگردانم که مانند خواهرانم می باشند بعد از انتخاب نشدن در تیم چنین حرف‌هایی زدند، واقعا ناراحت شدم و قلبم شکست.

اتفاق خوبی که در این سال‌ها داشته‌اید چه بود؟

اتفاقات خوب بسیاری را در ایران تجربه کرده‌ام،‌ اما چیزی که بسیار آن را دوست دارم عاشورا است. این اتفاق هر ساله در ایران تکرار می‌شود و من آن را می‌پسندم. دوست دارم امسال هم آن را ببینم.

آیا در مورد آن(عاشورای حسینی)چیزی می‌دانید؟

– بله. کهرنگی و مترجمم در مورد آن چیزهای بسیاری گفته‌اند و کتاب‌هایی را هم برایم خوانده‌اند. این مسائل واقعا تکان دهنده است و تاثیر بسیاری روی من گذاشته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.