حکم اعدام شیخ نمر نشان دهنده ناپختگی سیاسی دادگاه عربستان است

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

عضو کانون دانشگاهیان با بیان ایکه رفتار اشتباه عربستان نشان از ناپختگی‌ سیاسی، بی‌ریشه‌گی و دیکتاتوری دارد، گفت: امیدواریم جامعه جهانی بیشتر از همیشه بیدار باشد و این اقدام می‌تواند در جهت بیداری اسلامی نیز گامی مفید باشد.

“عباس قربانی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به حکم اعدام شیخ النمر از سوی کشور عربستان گفت: یکی از زوایای حکومت سالم و مردمی آن است که بتواند صدای مخالفان را شنیده و پاسخی مطلوب که در عرف سیاسی رواج دارد بدهد.
 
عضو کانون دانشگاهیان اضافه کرد: عربستان ساده‌ترین حقوق را از جمله رانندگی بانوان و یا مشارکت در انتخابات از مردم سلب کرده، غرب باید این گونه رفتار‌ها را زیر ذره بین قرار دهد.
 
قربانی با بیان اینکه رفتار اشتباه عربستان نشان از ناپختگی‌ سیاسی، بی‌ریشه‌گی و دیکتاتوری دارد، عنوان کرد: هر کشوری که دست در دست غرب داده چیزی عایدش نشده و حکومت ناپخته‌ عربستان دست‌نشانده‌ی غرب می‌باشد.
 
وی ادامه داد: سازمان ملل که ابزاری در دست غرب است نیز به عملکرد نامطلوبی عربستان اعتراض کرد.
 
عضو کانون دانشگاهیان با بیان اینکه عربستان باید حرف ملت خود را بشنود و مسائل فرقه‌های مذهبی را در کشورش دچار تنش نکند، گفت: همانطور که می‌بینیم ایران در تمام تصمیمات کشوری از همه‌ اقلیت‌ها حتی در مجلس از نمایندگان فرقه‌های مختلف مذهبی استفاده کرده و عربستان نیز باید بفهمد طبق قواعد انسانی و دینی و سخن امام علی (ع) به مالک اشتر مبنی بر اینکه افراد یا در دین و یا در مذهب با تو برابرند،به افراد نگاهی عادلانه داشته باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم جامعه جهانی بیشتر از همیشه بیدار باشد و این اقدام می‌تواند در جهت بیداری اسلامی نیز گامی مفید باشد.
 
قربانی در پایان خاطر نشان کرد: عربستان با این گونه اقدامات هرگز نمی‌تواند نمادی از اسلام در جهان باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.