حکم حبس برخی فعالان انقلابی مصر صادر شد

دادگاه نظامی شهر سوئز مصرحکم حبس هشت فعال جوان را صادر کرد و در درگیری هایی که بعد از صدور این حکم روی داد، شش سرباز و پنج فعال انقلابی مصری زخمی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری رویترز ، دادگاه نظامی سوئز برای هفت نفر از فعالان انقلابی این کشور حکم شش ماه حبس با اعمال شاقه و برای نفر هشتم حکم سه سال حبس را صادر کرد. منابع حقوقی مصری اعلام کردند فعالان مصری که در مقابل ساختمان دادگاه منتظر صدور حکم بودند پس از شنیدن حکم حبس این افراد به سوی نیروهای ارتش که ساختمان دادگاه را محاصره کرده بودند سنگ پرتاب کردند که بر اثر آن شش سرباز زخمی شدند.  
احمد الکیلانی وکیل مدافع مصری در شهر سوئز گفت نیروهای ارتش هشت فعال مصری را که به صدور این حکم اعتراض کرده بودند بازداشت کردند. سماح محمد فعال حقوقی نیز گفت پنج نفر از فعالان در درگیری هایی که طی آن معترضان با باتوم هدف حمله قرار گرفتند، زخمی شدند.  
محاکمه هزاران غیرنظامی در برابر دادگاه های نظامی از زمان سرنگونی حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر با انتقاد سیاستمداران و فعالان و سازمانهای مدافع حقوق بشر مواجه شده است.  
محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر که رئیس حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین بود چند روز پس از آغاز به کار رسمی خود در اوایل هفته گذشته، کمیته ای را برای بررسی حکم هایی که دادگاه نظامی از زمان سقوط حسنی مبارک تا زمان تحویل قدرت به رئیس جمهور جدید برای غیرنظامیان صادر کرده است تشکیل داد تا کسانی که شرایط لازم را دارند آزاد شوند.  
الکیلانی گفت: این نخستین حکمی است که دادگاه نظامی در پرونده ای سیاسی از زمان آغاز به کار مرسی صادر می کند.  
فعالانی که روز دوشنبه محکوم شدند به حمله به نیروهای ارتش در شهر سوئز و زخمی کردن شماری از سربازان در تظاهراتی که در اعتراض به کشته و زخمی شدن تظاهرکنندگان در منطقه العباسیه قاهره برپا شده بود متهم شدند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.