حیثیت دموکراسی‌خواهی غرب در صورت ادامه حمایت از تروریست‌های سوری به حراج می‌رود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی با تاکید بر اینکه از این پس با پیروزی رئیس‌جمهور منتخب سوریه باید منتظر اقدامات و کارشکنی‌های غرب در این کشور بود، گفت: حیثیت دموکراسی‌خواهی غرب در صورت ادامه حمایت از تروریست‌های سوری به حراج می‌رود.

“سیدجلال فیاضی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پیروزی “بشار اسد” در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، اظهار داشت: انتخاب “بشار اسد” به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم سوریه در شرایطی که وی رقبای جدی در صحنه داشت، بیانگر محبوبیت بالایش در میان ملت سوریه است.

وی ادامه داد: حتی کسانی که در خارج از سوریه به دلیل حملات تروریستی از کشورشان مهاجرت کرده بودند نیز در انتخابات شرکت کردند و مشارکتی بالا را رقم زدند.

فیاضی تصریح کرد: پیروزی “اسد” در انتخابات این واقعیت را نشان می‌دهد که اصولا براساس نگرش غربی‌ها، دموکراسی به دموکراسی خوب و بد تقسیم می‌شود؛ دموکراسی خوب دموکراسی است که منافع غرب را فراهم کند و دموکراسی بد دموکراسی بوده که در جهت تامین منافع غرب نباشد و به طور کلی غرب هیچ حکومت مردمی که منافع آن‌ها را تامین نکند را برنمی‌تابند.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: غربی‌ها با دوگانه کردن دموکراسی عملا یک حکومت مردمی همچون “اسد” را طی دو، سه سال گذشته تحت حملات تروریستی قرار دادند و علی‌رغم پیروزی اخیر وی در انتخابات ریاست جمهوری، اما هنوز شاهد حمایت غربی_عربی_عبری از جریان تروریستی در سوریه هستیم.

فیاضی ادامه داد: نکته دوم آنکه پیروزی “اسد”، جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی را مستحکم‌تر کرد و نشان داد که مقاومت در این منطقه مورد حمایت جدی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه از این پس با پیروزی رئیس‌جمهور منتخب سوریه باید منتظر اقدامات و کارشکنی‌های غرب در این کشور بود، اظهار داشت: حیثیت دموکراسی‌خواهی غرب در صورت ادامه حمایت از تروریست‌های سوری به حراج می‌رود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: باید افکار عمومی دنیا را در جریان روند برخورد دوگانه غرب با مسائل مختلف جهان از جمله بحث دموکراسی، حقوق بشر، مسئله هسته‌ای و… قرار داد، هرچند به نظر می‌رسد که رسانه‌های مختلف دنیا در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده دارند تا بتوانند ضمن افشاء ماهیت دوگانه غرب، مردم را در جریان این مهم قرار دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.