حیدرپور: اگر روس‌ها به دنبال این هستند که پول جمهوری اسلامی ایران را بخورند؛ خوابشان پریشان است

عوض حیدر‌پور نماینده شهرضا و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین، در خصوص ارزیابی‌اش از پیشنهاد روسیه به ایران مبنی بر چشم پوشی از شکایت دریافت غرامت بابت عدم تحویل موشک‌های ،S 300 گفت: فضای کلی روابط ما با روسیه همواره اینگونه بوده که ما هیچ گاه نمی‌توانیم به روس‌ها اعتماد کنیم و آنها در موضوع S 300 هم از ابتدا دنبال منافع ملی خودشان بودند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی حتماً باید شکایتش را درباره دریافت غرامت از روس‌ها ادامه دهد، افزود: براساس قراردادهای بین دو کشور، جمهوری اسلامی حق دریافت غرامت را دارد و این امر جزء حقوق محفوظ ایران است و در داوری هم پیش‌بینی شده که حقوق کشور زیان‌دیده بازگردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تصریح کرد: اگر روس‌ها به دنبال این هستند که پول جمهوری اسلامی ایران را بخورند «خوابشان پریشان است». جمهوری اسلامی ایران باید به شکایت خود ادامه دهد و ما نیازی به پشتیبانی روس‌ها در فعالیت‌های صلح‌آمیزمان نداریم چراکه در موضوع هسته‌ای ملت ایران باید پشتیبان دولت باشند که هستند.

در حالیکه هنوز هیچ یک از مقامات دستگاه دیپلماسی به خبر تهدید روسیه پاسخی نداده‌اند؛ روز گذشته علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتشار چنین خبری را فضا‌سازی غربی‌ها برای تحت‌تاثیر قرار دادن روابط خوب ایران و روسیه دانست. {اینجا}

در این حال حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به اینکه آیا کنار کشیدن روسیه و عدم حمایتش از برنامه هسته‌ای ایران ممکن است بار دیگر پرونده هسته را در مسیر چالش برانگیز قرار دهد، افزود: معتقدم روسیه در عرصه بین‌المللی وجاهتی ندارد و متاسفانه این کشور پهناور با منابع عظیمش به بی‌وجهه‌ترین کشور در بین قدرت‌های بزرگ تبدیل شده است. من فکر می‌کنم کنار کشیدن روسیه آسیبی به ما نمی‌رساند. روس‌ها بهتر است به دنبال وجاهت برای خودشان باشند. ما از بابت برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مشکلی نداریم.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.