حیدری: توافق امارات و رژیم صهیونیستی مشروعیت مردمی ندارد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رابطه امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی نتیجه‌ای جز شکست به دنبال نخواهد داشت، گفت که این قرارداد مشروعیت مردمی ندارد و تنها هدف رژیم صهیونیستی محکم کردن موقعیت‌اش در منطقه است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که امارات متحده عربی در توافق با رژیم صهیونیستی به دنیای اسلام خیانت کرد، اظهار کرد: از نظر دنیای اسلام اسرائیل رژیم نامشروع و غیرقانونی است که تلاش می‌کند به خود مشروعیت دهد و این کار با حمایت آمریکا انجام می‌شود، مشروعیتی که هیچ گاه حاصل نخواهد شد و قراردادهایی همچون توافق امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی در نهایت نتیجه‌ای هم به دنبال نخواهد داشت.

وی ادامه داد: هدف از این قراردادها افزایش ناامنی و شرارت در منطقه است آمریکا می‌خواهد هم به رژیم صهیونیستی مشروعیت داده و هم ناامنی را در منطقه گسترش دهد، آمریکا دنبال حکومت‌سازی برای اسرائیل است حال این‌که به معنای واقعی هیچ مصداقی برای تبدیل شدن اسرائیل به یک حکومت و دولت وجود ندارد. رژیم صهیونیستی نامشروع بوده و این اصلی ثابت شده برای کشورهای اسلامی محسوب می‌شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: مردم در کشورهای اسلامی و بسیاری از کشورهای غیرمسلمان اسرائیل را به صورت حکومت و دولت نمی‌شناسند و به همین دلیل فشار آمریکا برای مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی و به دنبال آن توافق امارات متحده عربی با اسرائیل تنها لکه ننگی محسوب می‌شود که باید درس عبرتی برای تمامی کشورهای اسلامی باشد، چون مسلمانان به خصوص مردم امارات متحده عربی زیر بار این توافق نمی‌روند.

حیدری با تاکید بر این‌که توافق امارات و رژیم صهیونیستی مشروعیت مردمی ندارد، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال تنش در منطقه و در نتیجه محکم کردن مواضع‌اش است که قطعا هیچ دستاوردی به دست نمی‌آورد و تاوان سختی خواهد داد کما این‌که بسیاری از مردم امارات متحده عربی هم این قرارداد را به رسمیت نشناخته و از دولت امارات درباره‌ی پذیرش این لکه ننگ پرسشگری می‌کنند.

وی به واکنش کشورهای اسلامی همچون ایران، ترکیه و عراق به این قرارداد اشاره و اظهار کرد: کشورهای اسلامی که مشروعیت خود را از آرای مردم گرفته‌اند، به این قرارداد واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند، در مقابل کشورهایی بدون داشتن مشروعیت مردمی واکنش آنچنانی نداشته که امیدواریم همه کشورها با درس عبرت از گذشته این لکه ننگین را نپذیرند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.