خاتمی: تصویب طرح دکتر روحانی در سازمان ملل یک موفقیت است

ایران > سیاست – ممتازنیوز:
رئیس جمهور پیشین کشورمان با اشاره به تصویب طرح حسن روحانی با موضوع “جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراط‌گری” در سازمان ملل، اظهار کرد: اجماع بالا در تصویب این طرح اتفاقی بسیار خوب و یک موفقیت برای جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب طرح پیشنهادی رئیس جمهور کشورمان با موضوع “جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراط‌گری” در سازمان ملل، با بیان این‌که این طرح، طرح بسیار خوبی است، اظهار کرد: این طرح در صورتی مؤثر است که پیگیری‌های لازم برای آن انجام شود.

  • تصویب پیشنهاد روحانی در قالب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد

وی افزود: من به دولت نیز گفته‌ام که پیگیر این طرح باشد تا سازمان ملل به آن توجه ویژه‌ای نشان دهد.

رئیس جمهور پیشین کشورمان با اشاره به تصویب طرح پیشنهادی‌اش با عنوان “گفت‌وگو‌ی تمدن‌ها” در دوران ریاست جمهوری خود از سوی سازمان ملل گفت: زمانی‌که من طرح گفت‌وگو‌ی تمدن‌ها را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کردم آقای کوفی عنان دبیرکل وقت سازمان ملل ۱۸ نفر را برای رسیدگی به این طرح انتخاب کرد که یکی از این ۱۸ نفر خود من بودم.

خاتمی با بیان این‌که من نمی‌دانم که آیا این طرح برای تبدیل شدن به یک سازوکار در سازمان ملل پیگیری می‌شود یا نه، ادامه داد: صرف تصویب این طرح اتفاق بسیار ضروریی است، ولی آقای روحانی و تشکیلاتش باید تلاش کنند تا این طرح در سازمان ملل به پایداری برسد.

وی در پایان با اشاره به اجماع بالای اعضای سازمان ملل در تصویب طرح پیشنهادی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: این اجماع بالا اتفاقی بسیار خوب و یک موفقیت برای جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.