“خاتم‌الانبیاء(ص)” قرارگاهی برای سازندگی در کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا پس از پایان جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۸ در جهتی تحقق خواست مقام معظم رهبری برای تلاش در عمران و آبادانی کشور راه‌اندازی شد و اجرای چند طرح عمرانی را زیر نظر دولت بر عهده گرفت.

به گزارش تفسیری خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) پس از پایان جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۸ در جهتی تحقق خواست مقام معظم رهبری برای تلاش در عمران و آبادانی کشور راه‌اندازی شد و اجرای چند طرح عمرانی را زیر نظر دولت بر عهده گرفت.

طرح توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی، احداث خط لوله ۹۰۰ کیلومتری انتقال گاز عسلویه به ایرانشهر، ساخت و تجهیز اسکله‌های بنادر مهم ایران و حضور در پروژه‌های ساخت و ساز مسکن از جمله فعالیت‌های عمده اقتصادی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) است که در ۲۰ سال قبل به بزرگ‌ترین پیمانکار پروژه‌های دولتی در ایران تبدیل شده است.

قرارگاه سازندگی قائم، قرارگاه سازندگی نوح، قرارگاه سازندگی کربلا و قرارگاه سازندگی کوثر به عنوان زیر مجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به حساب می‌آیند.

محمدباقر قالیباف به عنوان اولین فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) منصوب شد و پس از او نیز سرلشکر سید یحیی(رحیم) صفوی رئیس این قرارگاه شد.

همچنین فرماندهانی همچون سرلشکر محمدعلی جعفری و رستم قاسمی نیز مدتی عهده‌دار فرماندهی قرارگاه خاتم بوده‌اند.

با پیوستن قاسمی به وزارت نفت، فرمانده کل سپاه پاسداران، طی حکمی در تاریخ ۱۶ آبان ماه ۹۰ ابوالقاسم مظفری‌شمس را به عنوان فرمانده تازه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) منصوب نمود.

وی در جلسه معارفه خود بر اهمیت انجام پروژه‌های قرارگاه خاتم با کیفیت بالا و سرعت مناسب تاکید نمود و افزود: “طولانی شدن انجام پروژه‌ها سبب بی‌اعتماد شدن مردم خواهد شد و ما باید به این مساله توجه کنیم”.

گفتنی است، در سال ۲۰۱۰ به دلیل نقش خوب و مؤثر قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در سازندگی کشور، شرکت‌های زیرمجموعه آن و رستم قاسمی از سوی آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل، تحریم شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، معتقد است که ایجاد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در جهتی مأموریت‌های ذاتی سپاه و حفظ انقلاب به کمک بازسازی زیرساخت‌های کشور بوده و این قرارگاه در این زمینه، جهاد بزرگی را در پیش گرفته و نقش بسیاری در تحکیم پایه‌های انقلاب اسلامی بر عهده دارد.

سرلشکر جعفری نیز معتقد است که این قرارگاه علی‌رغم فشارها و تحریم‌های فراوان، نقشی بی‌بدیل در کمک به دولت برای ساخت کشور داشت و این را به وضوح در مقطعی که درگیر جنگ نرم با دشمن در موضوعاتی مانند هسته‌ای بودیم، می‌توان دید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.