خارجی هایی که قرار است پرسپولیسی شوند را بهتر بشناسید

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

دیوید کارنی و نلسون آپیا بازیکنان خارجی جدید تیم پرسپولیس در ادامه لیگ برتر را بهتر بشناسیم.

 به گزارش تفسیری گروه ورزش باشگاه خبرنگاران پرسپولیس که در ابتدای لیگ دوازدهم قرار بود حریفان را یکی پس از دیگری از پیش روی خود بردارد و دوباره آقای فوتبال ایران شود آن قدر باخت و باخت و تساوی نمود که بعد از گذشت ۱۲ ۱۳ هفته مدیران و اعضا کادر فنی به این نتیجه رسیدند که تیم را خوب نبسته اند و باید در بعضی از پست ها تقویتش نمایند و چون در داخل کشور به گزینه مناسبی دست پیدا نکرده اند انگشت خود را به سمت ۲ بازیکن مالک نام خارجی برده اند که حضورشان در ایران بسیار عجیب بود ولی مثل این که دلارهای رویانیان و پرسپولیس آنها را مجاب نموده حتی تست پزشکی هم بدهند.

در ادامه بیوگرافی دیوید کارنی و آبیا دو گزینه استرالیایی و غنائی سرخپوشان را بخوانید تا آنها را بهتر بشناسید.

** دیوید کارنی با ملیت استرالیایی

مدافع چپ تیم ملی استرالیا که تا کنون ۴۶ بار برای تیم ملی این کشور به میدان رفته است. این بازیکن فصل پیش در بنیاد کار ازبکستان توپ می زد و توانایی بازی در پست هافبک چپ را هم دارد.

در مورد کارنی این نکته را هم بدانید که در لیگ دیدار دوستانه مقابل تیم ملی آلمان موفق به گلزنی شد و این اتفاق را جز اتفاق های فراموش نشدنی عمر بازیگری خود از ابتدا تا به امروز می داند.

دیوید کارنی در سن ۱۶ سالگی راهی فوتبال جزیره شد و با امضا قراردادی ۳ ساله به عضویت تیم جوانان اورتون درآمد تا همبازی وین رونی معروف شود که این روزها بازیکن شاخص منچستریونایتد است. بعد از گذشت یک سال دیوید موس سر مربی وقت اورتون از او خواست فوتبالش را در تیم دیگری ادامه دهد.

و این چنین بود که دیوید کارنی به استرالیا بازگشت تا در اف سی سیدنی بازی کند.

چندی در این تیم بازی نمود تا به تیم ملی دعوت شد سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹ به تیم توئنته هلند پیوست و توانست همراه با این تیم قهرمان هلند شود مقصد بعدی او بنیاد کار ازبکستان بود ولی بسیار از حضورش در این تیم راضی نبود که در نهایت در میانه های راه به قطع همکاری منجر شد.

این بازیکن ۲۸ ساله که اکنون در منچستر اقامت دارد با پیشنهادی از سوی پرسپولیس های ایران مواجه شده است و قرار است امروز فردا به تهران بیاید و در تست پزشکی و فنی سرخ پوشان تهرانی شرکت کند.

رویانیان و مانوئل برای جذب او چراغ سبز نشان داده اند البته به شرطی که او از تست پزشکی و فنی سربلند خارج بیاید.

**آپیا با ملیت غنایی

هافبک ۳۱ ساله آفریقایی که سابقه ۱۹ بازی برای تیم ملی غنا را در پرونده بازیگری خود دارد ؟ که سابقه حضور در تیم هایی چون یوونتوس، اودنیزه، پارما، یولونیا، چزه نارا دارد یکی از بازیکنان مطرح قاره یی است که بسیار ها آرزو داشتن چنین بازیکنی را دارند این بازیکن مطرح که تا کنون بیشتر هم در بازیگری خود را در سری A‌ ایتالیا گذرانده است یک بار هم در فصل ۲۰۰۷ همراه با فنر باغچه قهرمان سوپر لیگ ترکیه شده است.

این بازیکن سیاه پوست به همان اندازه که در بازی توانایی دارد در حاشیه هم دستی بر آتش دارد و تا کنون چندین بار با باشگاه های خود دچار مشکل شده و کار به شکایت در دادگاه های بین المللی شده است که نمونه بارز آن اختلاف با فنرباغچه ترکیه بود او به خاطر مذاکره غیر قانونی با یک باشگاه آلمانی و تمارض به مصدومیت با شکایتی از سوی فنر باغچه روبرو شد و دادگاه او را محکوم به پرداخت ۲٫۳ میلیون یورو به این باشگاه ترکیه ای نمود وی با اعتراض آبیتا و کشیدن کار به دادگاه CAS‌ این آفریقایی تبرئه شد. آخرین باشگاه او وجود نیای صربستان بود که ۶ ماه اعتبار داشت و در ۱۱ بازی که انجام داد توانست یک گل هم به ثمر برساند که مقابل ستاره سرخ بلگراد بود.

این بازیکن آخرین دستمزد دریافتی اش هفته ای ۲۵ هزار دلار بود که ماهیانه ۱۰۰ هزار دلار حال این آفریقایی چگونه پذیرفته به پرسپولیس بیاید و در تمرینات تست بدهد کمی عجیب است. چون بعید به نظر می رسد سرخ پوشان وطنی قادر باشند چنین مبلغی را به او بپردازند به هر حال آپیا امروز فردا به تهران می آید و اگر حضورش قطعی شود پر آوازه ترین بازیکن خواهد بود که در تاریخ فوتبال به ایران آمده است این نکته را هم بدانید که وی از خوش استیل بودن فوتبالیست های جهان است که اندامش فراتر از اندام فوتبالیست هاست ./با


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.