خاص‌ترین بازی دنیا +عکس

۰۲خردادماه،

بازی های تازه به لطف رایانه ها هر روز وارد بازار می شوند که سبب می گردد ساخت بازی های سنتی کمی عجیب باشند و این مورد عجیب تر می گردد وقتی قرار است این بازی تازه برای آیندگان باشد.

ممتازنیوز: از آنجایی که سال هاست تکنولوژی و کامپیوترها دنیای بازی را تسخیر کرده اند بازی های تخته ای مانند شطرنج بسیار کمتر شده است اما هنوز هم این بازی ها می توانند به نوعی خاص باشند. 

“جیسون روهر” به تازگی یک بازی تخته ای تازه ساخته است که می توان از آن به عنوان منحصر به فردترین بازی دنیا یاد کرد. او این بازی را “بازی ای برای یک نفر” نام گذاری کرده است که سبب آن را در ادامه متوجه خواهید شد.

این بازی قرار نیست به دست نسل امروزی بشر برسد چرا که قرار است در نقطه ای ناشناس از آمریکا داخل زمین دفن شود تا شاید به وسیله آیندگان کشف شده و آن ها این بازی را انجام دهند به همین سبب نام این بازی به این صورت در آمده است.

تنها در مورد این بازی گفته شده است که کمی به مانند شطرنج می ماند و قوانین آن به دست هیچ کسی به جز یابنده آن خوانده نخواهد شد. جیسون حتی خودش هم این بازی را تا به انتها نرفته است بلکه تنها قوانین آن را نوشته تا توسط آیندگان یافت شود. 

تخته این بازی از تیتانیوم ساخته شده است و نزدیک به ۸ کیلوگرم وزن دارد. همچنین برای آنکه آیندگان بتوانند این بازی را انجام دهند قوانین بازی در برگه های خاص و تجزیه ناپذیری نوشته و داخل یکی از مهره های بازی قرار گرفته است.

در مراسم رونمایی از بازی که نمونه های خاصی از آن رونمایی شد به هر کدام از چند ده هزار تماشاگر پاکتی داده شد که داخل پاکت ها ۹۰۰ آدرس متفاوت از نقاط مختلف دنیا قرار داشت که از این رو میلیون ها آدرس میشود. او میگوید اگر همه آدرس ها هم چک شوند باز هم نزدیک به ۲۷۰۰ سال آینده این بازی بالاخره پیدا خواهد شد. 

منبع:باشگاه خبرنگاران


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.