خاطرات ۲۰ هزارتومانی رفیق​دوست+رونمایی از ۲۹ ماه اسارت بعد از ۲۳ سال

۰۹م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «برای تاریخ می‌گویم» از مقطع ورود حضرت امام(ره) در ۱۲ بهمن که رفیق‌دوست راننده بلیزر امام(ره) بود، آغاز و در ادامه حوادث دهه اول انقلاب و جنگ تحمیلی از زبان او نقل می‌شود. رفیقدوست به این سبب که پایه‌گذار سپاه است و بعد از آن مسئول تدارکات جنگ بوده، به عنوان یکی از شخصیت‌های مهم در این ایام به حساب می‌آید. مهمترین فعالیت رفیقدوست به زمانی بازمی‌گردد که به عنوان مسئول تدارکات سپاه در طی جنگ تحمیلی خدمت می‌کند. علامیان نگارش این خاطرات را از سال ۸۷ آغاز کرده و ساختار کتاب براساس پرسش‌هایی است که نویسنده از رفیقدوست پرسیده و این سؤالات بر اساس توالی زمانی انتخاب شده است. بسیاری از ناگفته‌ها در این اثر بازگو شده است. بسیاری از پرسش‌هایی که در آن زمان وجود داشته و تاکنون حل نشده است، در گفت‌وگو با رفیق‌دوست مطرح و او نیز به این پرسش‌ها پاسخ می‌گوید.

کتاب «برای تاریخ می گویم» در ۴۷۲ صفحه و در تیراژ ۲۵۰۰ جلد و با قیمت ۱۹۹۰۰ تومان منتشر می‌شود.

همچنین کتاب‌های «سال‌های بی‌قرار» و «کالک‌های خاکی» از سوی همین ناشر تا پایان اسفند ماه روانه بازار نشر می‌شود. خاطرات سرلشکر عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران و جواد منصوری در این کتاب‌ها تدوین شده است. مهدی محمدی، کارشناس اطلاع‌رسانی ناشر با اعلام این خبر به ایبنا گفت: کتاب‌های «سال‌های بی‌قرار» و «کالک‌های خاکی» در مرحله چاپ قرار گرفت. «کالک‌های خاکی» خاطرات سرلشکر عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران را در بر دارد که به قلم حسین بهزاد و گلعی بابایی تالیف شده و هنوز شمارگان و بهای آن مشخص نشده است.

وی دربارهٔ کتاب‌های «سال‌های بی‌قرار» افزود: این کتاب خاطرات جواد منصوری را در بردارد و در قطع رقعی و ۷۵۶ صفحه با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و بهای ۲۹۹ هزار ریال با جلد سخت منتشر می‌شود. این سه کتاب تا پایان اسفند ماه امسال منتشر و روانه بازار کتاب می‌شود.

بر اساس این گزارش، کتاب «رمل‌های تشنه» شامل خاطرات اسارت جعفر ربیعی، بعد از ۲۳ سال تجدید چاپ و روانه بازار نشر شد. «رمل‌های تشنه» کتابی از خاطرات ۲۹ ماه اسارت جعفر ربیعی در اردوگاه‌های ارتش صدام است. جعفر ربیعی از رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بوده که به اسارت درمی‌آید. این کتاب در سال ۱۳۶۸ با تشویق مرتضی سرهنگی و هدایت‌الله بهبودی، توسط ربیعی نوشته و انتشار یافت. ربیعی خاطرات خود را با هدف آشنایی مخاطبان با وضعیت اسرای ایرانی در اردوگاه‌ها و بیان مظلومیت آن‌ها به نگارش درآورد. این اثر اکنون پس از ۲۳ سال تجدید چاپ شد. «رمل‌های تشنه» شرحی از اسارت و ۲۹ ماه زندگی در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق است و حوادث یاد ‌شده در کتاب محدود به یک اردوگاه است.

این کتاب در ۱۱۶ صفحه با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و بهای ۴۹ هزار ریال از سوی سوره مهر روانه بازار نشر شده است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.