خاطره احمدی‌نژاد از کشک بادمجان امیرکبیر

۲۰م دیماه ،

مراسم بزرگداشت «امیرکبیر» که امروز با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد حاشیه‌هایی از پخش کلیپی با صدای «فرهاد»، هدیه لباس ترمه به رئیس‌جمهور و خاطره احمدی‌نژاد از کشک بادمجان امیرکبیر داشت.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، امروز مراسم یکصد و شصت و یکمین سالگرد شهادت امیرکبیر در تالار وحدت تهران با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

* در این مراسم علاوه بر محمد شریف ملک‌زاده، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، ثمره هاشمی، دستیار ارشد رئیس‌جمهور، وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی بازیگرانی چون ایرج راد و محمدرضا شریفی نیا نیز حضور داشتند.

* مجری برنامه نیز داریوش ارجمند بود که به نقل از خودش این دومین برنامه‌ای است که پس از اجرای برنامه پهلوان تختی، مجری شده است.

* در این مراسم کلیپ «سرداران ایران زمین» که تصاویر متعلق به مردان تاریخ قبل تا زمان معاصر و شهدای دفاع مقدس بود، با صدای «فرهاد» و شعر «یه شب مهتاب» از «احمد شاملو» پخش شد.

* محمود احمدی نژاد در این مراسم به بیان خاطره‌ای دربارهٔ «امیرکبیر» پرداخت و گفت: روزی سفیر روس به حضور امیرکبیر می‌آید تا دربارهٔ افزایش مرز روسیه صحبت کند که امیرکبیر به وی می‌گوید: تا به حال کشک بادمجان خورده‌ای؟ که او می‌گوید: نه! امیرکبیر می‌گوید: ما در خانه یک فاطمه خانم داریم که به او می‌گوییم فاطمه خانوم‌جان که کشک بادمجان‌های خوبی می‌پزد، شما بروید وقتی کشک بادمجان پخت برای شما می‌فرستم. و این یعنی امیرکبیر به سفیر روس گفت برو دنبال کشکت!

* سالار عقیلی نیز در این برنامه ۳ تصنیف با موضوع «وطن» اجرا کرد و کریم‌خانی نیز به مدیحه سرایی پرداخت.

* خانواده شهدای هسته‌ای هم در این مراسم حضور داشتند.

* در پایان مراسم هم یک استاد ترمه بافی از اصفهان، لباسی شبیه لباس امیرکبیر از جنس ترمه را به احمدی‌نژاد هدیه کرد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.