خالق اولین کنترل تلویزیون + تصاویر

گردآوری توسط گروه اخبار روز سایت خبری ممتاز نیوز

اولین ریموت کنترل تلویزیون توسط جوان انباردار در شرکت زنیت طراحی و ساخته شد. این شرکت واقع در ایالت ایلینویز در سال ۱۹۹۹ به طور کامل به تملک کمپانی ال‌جی الکترونیکس در آمد.

شرکت آمریکایی زنیت در سال ۱۹۵۰ اولین کنترل تلویزیون خود را تولید کرد.این کنترل به نام Lazy Bones با یک سیم بلند به تلویزیون متصل می‌شد .جالب است که تا قبل از اختراع اولین دستگاه ریموت کنترل تلویزیون، افراد مجبور بودند تا موقعی که حال دل کندن از جای خود را پیدا نکرده‌اند به تماشای یک برنامه یا تصویر بنشینند. این حس تنبلی به نوعی هنوز هم با وجود ریموت‌های پیشرفته، در بین انسان‌ها وجود دارد، طوری که اگر باتری کنترل‌مان تمام شود قید عوض کردن کانال‌ها را می‌زنیم!

خالق اولین کنترل تلویزیون شرکت آمریکایی زنیت (Zenith) بود، منتها این ریموت از نوع سیم‌دار بود. اما بعدها ثابت شد که استفاده از این سیم نه تنها خطرناک است بلکه از لحاظ بصری هم زیبا نیست.
از این رو در سال ۱۹۵۵ آقای Eugene J. Polley که در جوانی به عنوان یک انباردار طی دوران رکود آمریکا در شرکت زنیت استخدام شده بود نخستین ریموت کنترل تلویزیون بدون سیم را اختراع کرد. وی بعدها مهندس شد و ۴۷ سال در زنیت فعالیت کرد.
اولین ریموت کنترل تلویزیون
دستگاه ریموت کنترل بدون سیمی که پلی اختراع کرد Flash Matic نام داشت. این وسیله در حقیقت تفنگ پرتاب اشعه بود. به منظور دریافت سیگنال‌های ارسالی این تفنگ، در چهار گوشه تلویزیون چهار گیرنده نصب می‌شد؛ دو گیرنده بالایی سیگنال مربوط به عوض کردن کانال‌ها را دریافت می‌کردند و دو تای پایینی سیگنال‌های قطع صدا و خاموش کردن دستگاه. این دستگاه ۱۰۰ دلار به قیمت پایه تلویزیون اضافه می‌کرد.
اگرچه خیلی‌ها او را به خاطر این اختراعش ستوده‌اند و به وی لقب مرد قرن را داده‌اند، اما عده‌ای بر این باورند که این مرد به گسترش چاقی کمک کرد!
اولین مخترع ریموت کنترل
یوگن پلی در سن ۹۶ سالگی و در سال ۲۰۱۲ درگذشت. وی ۱۸ اختراع ثبت شده را از خود به جای گذاشت.

باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.