خاندان سفیر اردن در تل آویو جشنواره ضد صهیونیستی برپا می کنند

به نوشته روزنامه ˈالقدس العربیˈ هدف از برگزاری این جشنواره که ˈلبیک یا اقصیˈ نام دارد اعلام حمایت مردم و عشایر شمال اردن از مردم فلسطین و هویت عربی مسجد الاقصی در مقابله با طرح های صهیونیستی است .

این جشنواره در روستای ˈکفر سومˈ بزرگترین روستای شمال اردن متعلق به عشیره العبیدات برگزار می شود.

قرار است شخصیت های معروفی از جمله ˈلیث الشبیلاتˈ از مخالفان دولت اردن، ˈخلیل عطیهˈ عضو پارلمان و ˈاحمد عبیداتˈ نخست وزیر سابق و رئیس جبهه ملی اصلاح در این جشنواره سخنرانی کنند.

به گفته برخی منابع هدف از این فعالیت تاکید بر مخالفت خاندان العبیدات و ملت اردن با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تمامی اشکال آن است.

این اقدام همچنین در واکنش به تصمیم دولت اردن برای تعیین ولید عبیدات از افراد این خاندان به عنوان سفیر اردن در تل آویو صورت می گیرد.

خاندان العبیدات پیش تر در اعتراض به انتخاب ولید العبیدات به عنوان سفیر جدید این کشور در اراضی اشغالی، از وی اعلام برایت کرده وبا انتشار بیانیه ای این اقدام را مخالف مواضع ضد صهیونیستی این خاندان دانستند.

آنها با اشاره به ضرورت مقابله با دشمن صهیونیستی هر گونه عادی سازی روابط با تل آویو را به شدت محکوم وتاکید کردند کسانی که با اشغالگران ، قاتلان وهمچنین اواره کنندگان مردم فلسطین همدست شوند خط قرمز را زیر پا گذاشته وجزو این خاندان محسوب نمی شوند.

انتخاب ولید العبیدات از سوی دولت اردن در حالی صورت گرفته است که این کشور از سال ۲۰۱۰ تاکنون در اراضی اشغالی سفیری نداشته است.

العبیدات پس از امضای توافقنامه سال ۱۹۹۴ وادی عربه میان اردن و رژیم صهیونیستی پنجمین سفیر امان در تل آویو محسوب می شود.

مترجمام*۱۰۴۹**۱۳۶۹

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.