«خانم فالکن آشغال جمع‌کن» یا معلم هنر مدرسه؟

به گزارش خبرنگار مهر، خانم فالکن معلم هنر با دستگیره‌های آشپزخانه برای خودش لباس درست کرده و به جای این‌که آشغال‌ها را دور بریزد همه را انبار می‌کند.

تازه ما بچه‌ها را هم وادار می‌کند با هر کسی که ازش خوشمان نمی‌آید نقاشی مشترک بکشیم و البته همین کار او باعث ماجراهای زیادی می‌شود که با خواندن این کتاب از آنها سردر می‌آورید.

این کتاب یکی از جلدهای مجموعه «مدرسه عجیب و غریب» است که شخصیت اصلی آن پسربچه شیطانی به نام ای.جی است. او دوستانی چون مایکل و رایان دارد و با دخترهای کلاسشان هم سر سازگاری ندارد.

امیلی و آندریا دو هم‌کلاسی ای جی هستند که اصلا از آنها خوشش نمی‌آید و از هر فرصتی برای مسخره کردنشان نیز استفاده می‌کند.

از آندریان یانگ خیلی بدم می‌آید، نقاشی انگشتی با خانم فالکن، آدم‌های عجیب و غریب، چه وضعی، راز اتاق معلم‌‌ها، موزه آشغال‌های اویزان، هنر نمایشی، نقاشی دوستی، آقای ناوال و کشوی سری، مسابقه بزرگ هنری بخش‌های این داستانهستند.

لحن نویسنده در این مجموعه طنز شیرینی دارد و حتما بچه‌های ایرانی نیز از خواندن داستان‌ها لذت می‌برند البته توصیه می‌شود مسئولان آموزشی کشور نیز این مجموعه را مطالعه کنند تا با شیوه‌های نوین آموزش در مدارس خارجی نیز آشنا شوند.

دن گاتمن (۱۹۵۵) نویسنده این کتاب در نیویورک به دنیا آمد. روان‌شناسی خواند، مجله منتشر کرد و برای بزرگ‌ترها کتاب ورزشی درآورد و از این جور کارهای گنده و مهم انجام داد! اما چون عشقش نویسندگی بود بعد از همه این کارها نشست و برای کودکان داستان‌های طنز نوشت. گاتمن با کودکان ارتباط خوبی دارد.

واحد کودک و نوجوان انتشارات افق این کتاب را در شمارگان ۳ هزار نسخه و قیمت ۳ هزار تومان به چاپ رسانده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.