خانه هایی از جنس گل و به شادابی طبیعت داشته باشید

گاهی چند تغییر ساده، حس و حال خانه شما را عوض می کند؛ تغییری به سادگی انتخاب چند شاخه گل و چیدن آنها روی میز ناهارخوری، کنار تلویزیون روی میز عسلی و حتی کنار قاب عکس های قدیمی تان و … به همین سادگی و به همین زیبایی.

بهترین نسخه برای سلامت روح و روان شما

نتایج تحقیق پژوهشگران رفتار شناسی دانشگاه روگرز در نیوجرسی نشان داده ارتباط با طبیعت و لذت بردن از مناظر زیبای آن راهی به ظاهر ساده اما مهم برای رسیدن به آرامش و تلطیف روح و روان آدمی است. نگاه کردن به گل ها باعث برانگیخته شدن احساس شادی، آرامش و طراوت، مثبت اندیشی و دوری از حس غم و اندوه می شود.

به اعتبار همین پژوهش این بار از شما می خواهیم برای باز گرداندن شادی و طراوت به یک یک اعضای خانواده تان سراغ گل ها بروید. حضور گل ها نه تنها یکنواختی را از ظاهر خانه شما دور می کنند بلکه سلامت روح و روان شما را هم تضمین می کنند. لبخند، نخستین و مهم ترین نشانه این تغییر است.

با نگاه کردن به گل ها احساس شادی و سرزندگی در همه افراد و در هر سنی که باشند به سرعت آشکار می شود. روانشناسان معتقدند هر بار نگاه کردن به گل ها در طول شبانه روز و لذت بردن از طراوت، رنگ و عطر زیبای آنها عاملی برای ایجاد یک اتصال عصبی مثبت در مغز است که می تواند حالت روحی نامتعادل شما را به حالت طبیعی برگرداند. این همه دلیل برای اینکه از همین حالا برای جا دادن گل ها در گوشه و کنار خانه تان دست به کار شوید.

بهاری یا تابستانی                                                                                                      

شما مجبور نیستید برای چیدمان میز ناهار خوری تان از یک مدل همیشگی استفاده کنید. به جای گلدان بزرگی که همیشه وسط میز ناهار خوری جا خوش کرده و پذیرای دسته های کوچک و بزرگ گل هاست به مجموعه ای از بهترین ظرف هایتان فکر کنید. از ظرف های کریستال گرفته تا لیوان و حتی کاسه های شیشه ای و … این مجموعه را درست مثل یک پازل نامنظم روی میز بچینید. بعد از این ترکیب بندی سراغ شاخه های گل بروید. گل ها را باز هم بدون نظم و به صورت مجموعه ای از ساقه های بلند یا کوتاه انتخاب کنید و هر کدام از آنها را درون یک ظرف جا دهید. بعضی را به تنهایی و برخی را کنار هم؛ حالا چیدمان جدید میز ناهار خوری شما آماده است تا تصویر تازه ای از طبیعت را برایتان به نمایش بگذارد. گل هایی مثل پیچ امین الدوله، رز صد تومانی، گل مامیثای سفید ( گل کبوتری ) و گل تاج الملوک تزیینی، انتخاب های مناسبی هستند چون از اواسط بهار تا آخر تابستان می توانید از آنها لذت ببرید.

گل ها اخلاق شما را خوب می کنند.

برخی پژوهش ها نشان داده افرادی که در محیط زندگی شان مثل منزل، محل کار و … گل و گیاه وجود دارد بیش از دیگران ( دو تا چهار برابر ) آرام، مهربان، شاد و با گذشت هستند و می توانند این حس را با رفتار مثبت خود به دیگران هم منتقل کنند. به همین دلیل است که پژوهشگران توصیه می کنند همیشه یک شاخه گل یا یک گلدان کوچک گل در معرض دیدتان بگذارید.

زیبایی رازآلود

جای بوته های سبز البته نه از نوع گلدار، در خانه شما خالی است! گاهی همین بوته های سبز و ترکیب ساده آنها با برگ ها، به تنهایی برای به رخ کشیدن زیبایی های طبیعت کفایت می کنند. بوته های سبز آنچنان حس بکر طبیعت را به شما القا می کنند که جای خالی گل ها را احساس نمی کنید.

بوته های سبز به دلیل رازآلود بودنشان حس متفاوتی به فضای داخلی خانه شما می دهند. جای یک دسته بزرگ از این بوته ها البته اگر فضاهای رازآلود را بپسندید، روی میز شما خالی است.

فراموش نکنید انتخاب یک دیوار به رنگ تیره رازآلودی این بوته را بیشتر می کند. برای این بوته های عجیب سراغ گلدان های شیشه ای ترجیحاً به رنگ تیره و تنگ مانند بروید. دهانه باریک این گلدان ها چیدمان بوته های سبز را راحت تر و در عین حال زیباتر می کند. بوته گل لاوندر ( اسطوخودوس ) یکی از همین بوته های سبز رازآلود است؛ می توانید از همین بوته سبز شروع کنید.

به مهمانان خوشامد بگویید

قرار دادن گلدان های سبز در ورودی منزل، اتاق نشیمن و اتاق خواب یک توصیه ضروری است. این ضرورت درباره ورودی منزل به مراتب بیشتر می شود آن هم به یک دلیل ساده؛ اینکه شما با انتخاب این روش به طور غیر مستقیم به مهمانان تان خوشامد می گویید.

هیجان می خواهید یا آرامش؟

رنگ گل ها را دست کم نگیرید؛ گل هایی با رنگ ملایم مثل صورتی، سفید، بنفش و … شما را به سوی احساسات آرام سوق می دهند و گل هایی با رنگ های گرم و تند مانند قرمز، زرد، نارنجی و … شما را به سوی هیجان و سرزندگی پیش می برند.

منبع: نشریه زندگی ایده آل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.