خانه های زیبای ایرانی با ترکیب رنگ های جالب

خانه های زیبای ایرانی با ترکیب رنگ های جالب

دکوراسیون – بیشتر خانه های ما ایرانی ها به رنگ سفید و خانواده آن رنگ آمیزی می شوند. شاید ترکیب رنگ سفید و آبی یا سفید و گلبهی را زیاد دیده باشیم. اما باید بدانید رنگ های زیبا و متنوع دیگری نیز می توان برای دیوارهای اتاق های مختلف خانه انتخاب کرد. حتی اگر رنگ های ملایم مد نظر شماست، باز هم ترکیبات متنوعی وجود دارند که کمک کننده هستند. در این مطلب چند پیشنهاد بسیار جالب از طراحان دکوراسیون داخلی برایتان ذکر کرده ایم.

۱٫ قرمز روی قرمز

برای قرمز کردن دیوارها خوب است از رنگ قرمز گوجه ای استفاده کنید و حدود ۶ بار رنگ روی رنگ بیاورید تا حسابی عمیق و جاندار شود. سپس می توانید از قرمز مایل به قهوه ای روی گچ بری های دیوار استفاده کنید تا حالت سایه ایجاد شود و دیوار کمی کنتراست پیدا کند. این ترکیب رنگ بسیار عمیق، آتشین و هیجان انگیز است اما شاید جالب باشد بدانید، اتاقی با این رنگ برای استراحت بسیار مناسب است. رنگ قرمز شما را به درون می کشد. قرمز برای اتاق مطالعه نیز مناسب است.

۲٫ توسی و ماهونی (قهوه ای مایل به قرمز)

توسی بسیار ملایم که ته مایه آبی دارد بسیار آرامش بخش است و حسی همچون آسمان و اقیانوس دارد. این رنگ برای اتاق مطالعه بسیار مناسب است. این رنگ به هیچ وجه حس رنگ آبی خالص که شاید کودکانه به نظر برسد را ندارد زیرا بیشتر حجم آن را توسی تشکیل داده است. برای گچ بری های دیوار نیز به جای رنگ های سفید یا سیاه از رنگ قهوه ای شکلاتی استفاده کنید – درست همچون زمین در مقابل آسمان.

۳٫ توسی و یاسی

برای رنگ آمیزی خانه هایی که کنار دریا هستند می توان از رنگ زیبای توسی برای دیوارها و برای تزئینات آن از رنگ یاسی بسیار روشن استفاده کرد. این ترکیب رنگ بسیار معنوی و نورانی است و درخشش درونی دارد.

۴٫ آبی و سبز

دیوارهایی با رنگ آبی رنگ و رو رفته که با رنگ سبز احاطه شده اند بسیار جالب توجه هستند. این ترکیب رنگ، به نوعی یادآوری کننده اقیانوس در روزهای آفتابی و قدم زدن در کنار دریا است. می توانید در این ترکیب از رنگ کبالت (نقره ای-سفید) و صورتی خاکی نیز استفاده کنید تا ببینید با احساسات شما چه می کند.

۵٫ آبی روی آبی

این ترکیب رنگ بسیار کلاسیک و سنتی است. به طوری که دیوارها آبی کم رنگ هستند و گچ بری های دیوار به رنگ آبی آسمانی و پررنگ تر رنگ آمیزی می شوند. همچون انعکاس آب های سرد در آسمان در یک غروب زمستانی. این ترکیب رنگ تا حدی تمایل به توسی و نوعی درخشندگی دارد. بنابراین، با گذشت زمان هرگز رنگ کهنه گی به خود نمی گیرد. این رنگ بسیار کمرنگ و محو است و به همین دلیل، موجب آرامش و شادی می شود.

۶٫ بادمجانی و سبز-توسی

استفاده از رنگ بنفش تیره روی دیوارها بیانگر عمق فضا است. این رنگ بسیار عمیق است و تنالیته تندی دارد. به همین جهت، می توان کمی جسارت به خرج داد و در کنار چنین رنگ تندی، از ترکیب رنگ سبز-آبی هیجان انگیز نیز استفاده کرد. این رنگ برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن چندان مناسب نیست زیرا خیلی پررنگ است. اما می توانید از آن برای اتاق مطالعه، کتابخانه یا اتاق آرایش خانم ها استفاده کنید.

۷٫ سبز و قهوه ای

دلیل اینکه این دو رنگ ترکیب خوبی از خود نشان می دهند این است که در طبیعت آن دو را به وفور در کنار هم می بینیم، همچون برگ های سبز و تنه های قهوه ای درختان. دیوارهایی با رنگ سبز بسیار کم رنگ و تزئین آن با قهوه ای نمای زیبایی به فضا می بخشد. این ترکیب رنگ بسیار آرامش بخش است و بهتر است برای اتاق های کوچک، همچون اتاق مطالعه یا اتاقی که در آنجا موسیقی گوش می کنید، استفاده شود.

۸٫ آبی و توسی

برای دستشویی و حمام می توان از ترکیب رنگ آبی و توسی استفاده کرد. این رنگ بسیار آرامش بخش و برای صبح ها که به دستشویی می روید، بسیار مناسب است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.