خانه های مردم اوکلاهاما روی کیک تولد اوباما سوختند

“باراک اوباما” پنجاه ویکمین سالروز تولد خود را به بازی گلف پرداخت و سپس با بالگرد به کمپ دیوید بازگشت.

به نوشته رویترز، اوباما که عاشق بازی گلف است دیروز با همکاران و دوستان خود به بازی گلف پرداخت . کاخ سفید جزئیاتی را در این خصوص منتشر نکرده است.

پرداختن اوباما به بازی گلف در حالی است که آمریکا یکی از بدترین دوره های خشک سالی خود را تجربه می کند و بر اساس اعلام وزارت کشاوری آمریکا نیمی از آمریکا در لیست مناطق بلایای طبیعی قرارگرفته اند.  

علاوه بر این موضوع، بخشی از ایالات متحده گرفتار آتش سوزی است و وضعیت در اوکلاهاما به گونه ای است که دست کم ۱۲۰ ساختمان به دلیل آتش سوزی از بین رفته و یک شهر کوچک نیز در این ایالات با خطر جدی مواجه شده است.

تصویری از آتش سوزی اوکلاهاما

رویترز در این باره می نویسد : “ماری فالین” فرماندار اوکلاهاما دیروز اعلام کرد که بر اثر آتش سوزی اوکلاهاما ۵۶ ساختمان تخریب شده است.

فالین به رویترز گفت : تعداد زیادی از مردم برای مهار آتش تلاش می کنند اما مشخص نیست که آتش با چه سرعتی گسترده می شود.

در شهر “لاسر” که یک شهر کوچک در فاصله ۲۵ مایلی شمال شرقی اوکلاهاما سیتی است و ۶۰۰ شهروند دارد، آتش سوزی موجب شده که برق آن به کلی قطع شود.  

در روز جمعه مقامات اوکلاهاما از وقوع ۱۱ آتش سوزی در نقاط مختلف این ایالات خبر داده بودند که در روز شنبه این تعداد به ۱۵ مورد رسید.

بر اساس اعلام “خدمات جنگلداری اوکلاهاما” بزرگترین آتش سوزی این ایالات در جنوب “تولسا” در “گریک کانتی ” بوده که منطقه ای به وسعت ۳۲ هزار جریب ( آکر : هر آکر ( جریب فرنگی ) ۴۰۵۰ متر وسعت دارد ) را در بر گرفته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.