خانه کبدی در ۲۱ استان ایران راه اندازی شده است

محمدرضا مقصودلو ، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای فعالیت در ورزش کبدی به حداقل تجهیزات و فضا نیاز است و اگر امکانات مناسب و فضای لازم در اختیار ورزشکاران فعال در این رشته ورزشی قرار گیرد مطمئنا سطح توانمندی و آمادگی آنها برای مقابله با حریفان قدر خارجی ارتقا بیشتری خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ورزش کبدی سالنی فقط نیازمند تاتامی و در فضای آزاد نیز نیاز به زمین مناسب دارد ، اظهار داشت: با حداقل امکانات می توان در جهت رشد و توسعه و همچنین همگانی کردن این رشته ورزشی گام های بلندتری برداشت.

مقصودلو به تعداد ورزشکاران فعال در این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار فدراسیون پزشکی ، پارسال پنج هزار و ۸۰۰ نفر مرد و زن به صورت رسمی و بیمه شده در این رشته ورزشی فعال بودند.

رییس فدراسیون ورزش کبدی کشور گفت: ۲۵ هزارنفر نیز به صورت غیررسمی در این رشته فعال می باشند که با تحت پوشش قرار دادن آنها می توان آمار ورزشکاران فعال بیمه شده در این رشته را افزایش داد.

مقصودلو تصریح کرد: در حال حاضر ۷۸۱ مربی زن و مرد در این رشته ورزشی دارای کارت مربیگری هستند ولی تنها ۲۲۵ نفر آنان فعال می باشند که نیاز است مربیان غیر فعال نیز برای فعالیت جدی در این رشته وارد عرصه شوند.

وی، افزود: تصمیم بر این است که بر کار مربیان این رشته نظارت و کنترل بیشتری از سوی فدراسیون شود تا آنها فقط از

مزایای کارت بهره مند نشده بلکه با فعالیت جدی خود موجبات رشد و توسعه هر چه بیشتر این رشته را فراهم کنند.

۵۹۷/۵۲۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.