خانه کلنگی ۵۸ درصد گران شد

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

به گزارش نوساز به نقل از تسنیم، مرکز آمار ایران گزارش تازه خود را از قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور در نیمه دوم سال ۹۱ منتشر کرد.

خانه کلنگی ۵۸٫۴ درصد گران شد

بر اساس این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در کل کشور ۶۲۴۵ هزار ریال بوده است که نسبت به دوره قبل ۳۷٫۴ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۸٫۴ درصد افزایش داشته است.

در میان استان های کشور، بیشترین متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده ۳۷۸۱۹ هزار ریال در استان تهران و کمترین آن ۵۵۴ هزار ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

همچنین کمترین میزان قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی، مربوط به استان یزد با ۴۲ هزار ریال و بیش ترین میزان آن در استان تهران با ۱۹۷۸۸۵ هزار ریال به دست آمده است.

رکورد فروش آپارتمان در تهران متری ۲۰ میلیون تومان

همچنین متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۱۲۳۲۹ هزار ریال بوده است که نسبت به دوره قبل ۲۸٫۵ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۹٫۵ درصد افزایش داشته است.

مقایسه متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در میان استانهای کشور نشان می دهد که بیشترین آن ۲۹۰۳۳ هزار ریال در استان تهران و کمترین آن ۱۷۲۰ هزار ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

از سوی دیگر، کمترین قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده در این دوره مربوط به استان بوشهر و اصفهان با ۹۰ هزار ریال و بیشترین میزان آن متعلق به استان تهران با ۲۰۸۳۳۳ هزار ریال بوده است.

اجاره بها ۳۰٫۲ درصد گران‌تر شد

مرکز آمار افزود: متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی از طریق بنگاه های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۵۸۰۷۴ ریال بوده است که نسبت به دوره قبل ۹٫۹ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۰٫۲ درصد افزایش داشته است. در میان استان های کشور بیشترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده ۱۳۰۷۷۷ ریال در استان تهران و کمترین آن ۱۵۵۴۵ ریال در استان یزد بوده است.

همچنین، کمترین اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر مترمربع زیربنای مسکونی این دوره مربوط به استان خراسان جنوبی با ۱۶۶۷ ریال و بیشترین آن مربوط به استان تهران با ۸۳۷۹۳۱ ریال بوده است.

آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.