خانواده پلی برای پاسخ به حس کنجکاوی کودکان

فروردین ۱۴۰۳

یک روانشناس گفت: حس کنجکاوی کودکان در سنین ۵-۳ سال بروز می کند و آنان با پرسیدن سوالات مختلف از والدین خود نسبت به محیط و اطراف خود حساس و کنجکاوی می شوند.

 قربانی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: کنجکاوی کودکان در سنین ۵-۳ سال به اوج خود می رسد و آنان با سوالات مکرر از والدین خود می خواهند از تمام اتفاقات و وقایع روزمره اطراف خود اطلاع حاصل کنند.
وی در خصوص نقش خانواده اظهار داشت: اولین منبع یادگیری کودکان والدین آنان می باشند که خانواده مشارکت دادن فرزندان در بحث ها و گفتگوهای علمی و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نقد و بررسی فیلم ها و سریال های تلویزیونی می توانند خلاقیت آنان را شکوفا و تشویق به مطالعه و کتابخوانی کنند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از راه های پاسخ به حس کنجکاوی کودکان سفر به مناطق گردشگری و تفریحی و تورهای یک روزه است و والدین با رفتن به دامن طبیعت و وصف این مناطق برای فرزندانشان می توانند اوقات خوشی را برای آنان فراهم کنند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: خانواده مهمترین راهنما و هدایت کننده برای فرزندانشان می باشند و با توجه به شناخت نیاز فرزندانشان می توانند راجع به موضوعات مختلف پیرامون خود بحث و گفتگو کنند به این ترتیب پاسخگوی هزاران سوال فرزندانشان می باشند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.