خبرنگاران خادمین ملت در عرصه اطلاع رسانی هستند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ‘حسن ترابی’ روز پنجشنبه در جمع مدیران و خبرنگاران خبرگزاری ایرنا در استان لرستان افزود: بر همین اساس مسئولیت خبرنگاران مسئولیتی سنگین، مهم و قابل توجه است که برای انجام این تعهد و رسالتی که بر عهده دارند باید صادقانه و مخلصانه بر اساس واقعیت های موجود جامعه کار و تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی باید دقیق، سریع و به موقع باشد، اظهار داشت: خبرنگاران چشمان بینا و زبان گویای افکار عمومی هستند و از جایگاه و مرتبه والا و ارزشمندی در سطح جامعه برخوردار هستند که حفظ این موقعیت کاری بسیار مهم و قابل توجه است.

امام جمعه بروجرد تاکید کرد: فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی باید ضمن توجه جدی و ویژه به مصالح عمومی کشور و منافع مردم، اخبار و گزارش های خود را بر اساس واقعیت های موجود در جامعه و شرایط حاکم بر منطقه و کشور تهیه و منتشر کنند.

وی گفت: نقد منصفانه مبتنی بر نگاهی واقع بینانه مهمترین کار کرد رسانه هاست که تحقق این مهم مستلزم صداقت و بیطرفی فرد در تحلیل و بررسی شرایط و انعکاس رویدادها و وقایع در حوزه های مختلف می باشد.

امام جمعه بروجرد افزود: خبرنگاران به واسطه کارکردهای متنوع و اثر بخشی ویژه رسانه ها، نقش مهم و موثری را در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارند که ثمره آن نیز هوشیاری و افزایش سطح آگاهی مردم و تقویت وحدت و انسجام ملی در برابر توطئه های دشمنان است.

حجت اسلام ترابی افزود: دشمنان انقلاب امروز تلاش می کنند با ایجاد اختلاف و سیاه نمایی در سطح جامعه روند شتابان رشد و توسعه ایران اسلامی را متوقف کنند که در این مسیر نیز مطبوعات و رسانه ها قابلیت های فراوانی را برای مقابله با این ترفند دشمن دارند.

وی با تاکید بر اینکه صداقت و بیطرفی در کار مهمترین شرط موفقیت خبرنگاران است، گفت: این مهم موجب جلب اعتماد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه برای استمرار فعالیت ها می شود و هر چقدر میزان محبوبیت و اعتماد رسانه در میان مردم بیشتر باشد، موفقیت و بهروزی رسانه نیز بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته در این میان خبرنگاران نیز به واسطه شرایط سخت حرفه ای که با آن مواجه هستند دغدغه ها و نگرانی هایی نیز دارند که این مشکلات باید با هدف ایجاد بستر مناسب کار با حمایت مسئولان و متولیان امر حل و فصل شود.

هفتمین گردهمایی خبرنگاران و مسئولان دفاتر نمایندگی ایرنا در استان لرستان روز پنجشنبه در شهرستان بروجرد برگزار شد.

۵۴۲/۶۳۴/۱۶۲۵/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۰۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.